دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

مهمترین نتیجه طرح خرید شفاف درج قیمت تولیدکننده است

رامین ربیعی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز  افزود:  بنابراین  اقلامی  به صورت مرحله ای اعلام شده همچون نوشیدنی ها ، خوراکی ها ،لوازم خانگی، قطعات یدکی خودور قیمت تولید کننده در روی آن درج می شود.

رییس صنعت ، معدن و تجارت البرز ادامه داد: براین اساس قیمت تولید کننده براساس آنالیزی که تولید کننده دارد و به همراه سودی که می برد روی کالا درج می شود که  یک درصدی برای توزیع و درصدی برای خرده فروشی در نظر گرفته خواهد شد.

وی یادآورشد: بنابراین تمام اقلام برحسب وزن، قیمت و نوع کالا درصدی را برای پخش و خرده فروشی در نظر می گیرند.

ربیعی گفت: پس از درج قیمت تولید کننده روی محصولات، کالاهای مصرفی حداکثر ۳۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می‌شود و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان البرز کنترل ها و نظارت ها دراین زمینه به جد انجام می شود چراکه این طرح گام بزرگی برای مصرف کننده است و حداکثر سودی که فروشنده از مشتری علاوه بر قیمت تولید می گیرد ۳۰ درصد است .

رییس صنعت، معدن و تجارت البرز بیان داشت: این طرح مهم تا  اواخر فصل بهار سال آینده برای کل کالاها  اعمال می شود.

وی اعلام کرد : هیچ مشکلی به لحاظ ذخیره سازی کالاهای اساسی دراین استان وجود ندارد و نظارت های لازم دراین زمینه اجرا می شود.
رامین ربیعی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز  افزود: کالاهای اساسی از مرغ منجمد تا گوشت و برنج ذخیره سازی شده و مشکلات ذخیره سازی این نوع کالاها که در دولت های قبل وجود داشت برطرف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دوره های قبل شب عید  از نظر میزان این کالاهای اساسی با کمبود مواجه می شدیم و کمبود ها از تهران تامین می شد.

ربیعی گفت: امسال در ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده شده و استاندار البرز نیز دستورات لازم را داشت که جهاد کشاورزی این  ذخیره سازی را انجام دهد بنابراین وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم .

وی خاطرنشان کرد: میوه لازم تامین شده و مشکلی نیست و در نشست های کارشناسی قیمت گذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …