شنبه , 8 اردیبهشت 1403

کشت گیاهان علوفه ای در البرز حمایت دولتی می شود

علی حیدری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی ها و به تبع آن کاهش رشد علوفه در مراتع با کمبود علوفه برای تغذیه دام ها مواجه هستیم که در همین راستا کشاورزان استان را برای کشت دوم به کشت گیاهان علوفه ای تشویق و حمایت می کنیم.

وی افزود: این حمایت ها از کشاورزانی انجام می شود که دارای آب مطمئن برای آبیاری اراضی زراعی باشند به طوریکه برای آبیاری برداشت غیرمجاز از چاه های کشاورزی نداشته باشند.

مدیر امور زراعت  سازمان جهاد کشاورزی البرز اظهار داشت: حمایت های دولتی از این کشاورزان شامل تامین نهاده ها، تامین بذر، کودهای شیمیایی و ترکیبات کودی و همچنین معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی می باشد.

حیدری به کشت ذرت علوفه ای در اراضی زراعی استان به عنوان کشت دوم اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان کشت ذرت علوفه ای انجام شده که پیش بینی می شود کشت این محصول در سال جاری به هشت هزار هکتار برسد.

به گفته وی در سال گذشته ذرت علوفه ای در هشت هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شد که از هر هکتار از این اراضی به طور متوسط ۵۹ تن محصول  برداشت می شود.

۶۵۴ تن دانه روغنی کلزا به اداره غله استان تحویل شد

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان البرز همچنین به کشت و برداشت محصول کلزا اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری کشاورزان البرزی برای کشت دانه روغنی کلزا در ۷۲۲ هکتار از اراضی انعقاد قرارداد داشتند در حالیکه در زمان کشت این اقدام به کشت در ۶۰۳ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه به دلیل حمله پرندگان و سرمازدگی با خسارت در این اراضی روبرو شدیم، تصریح کرد: در کل محصول دانه روغنی کلزا از ۴۵۳ هکتار از اراضی تحت کشت برداشت شد که تاکنون ۶۵۴ تن دانه روغنی به اداره غله تحویل و حدود ۱۳۰ تن از دانه های روغنی نیز به عنوان بذر به شرکت های تولید کننده بذر تحویل داده شده است.

استان البرز دارای حدود ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی و باغی می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …