پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

۷۴ دانش آموز البرز به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند

عبدالمجید درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان برگزارمی شود، اظهارداشت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرایی شد.

وی بیان داشت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد. 

وی با بیان اینکه ۴۰ دانش آموز پسر و ۳۴ دانش آموز دختر از استان البرز به مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات به میزبانی مشهد و سمنان در بستر شبکه شاد برگزار می شود.

درویشی تصریح کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

وی یادآورشد: مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز به‌ صورت زنده علاوه بر شبکه شاد، از طریق شبکه قرآن و معارف اسلامی نیز پخش می‌شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مسابقات به آدرس الکترونیکی  qrenalborz۱@ در شبکه شاد، کانال اداره قرآن عترت و نماز استان البرز مراجعه کنند.

کارشناس مسوول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: فهرست دانش آموزان برگزیده و راه‌یافته به این مرحله از مسابقات در فضای شاد و همچنین پرتال معاونت پرورشی و فرهنگی انتشار یافته است و دانش آموزان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را از آنجا دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …