سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

پلیس فتا خوزستان : مراقب پیامک های جعلی منتسب به سامانه ثنا باشید

سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : در این روش از کلاهبرداری، پیامکی با محتواهایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه، مسدودی حساب و… که حاوی لینک است به شهروندان ارسال شده و جهت مشاهده ابلاغیه از آنان در خواست می شود با کلیک بر روی لینک موجود مبلغی ناچیز پرداخت کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد : لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار بوده و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده می شود.

وی افزود : شهروندان جهت پیشگیری از گرفتاری در دام اینگونه کلاهبرداری ها باید به این نکته  توجه داشته باشند که پیام های مربوط به قوه قضاییه با سر شماره شخصی ارسال “نمی شود” .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه پیامک ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره “ADLIRAN” می باشد، عنوان کرد: در این روش کلاهبرداری “پیامک هایی دارای لینک” جعلی و با هدف کلاهبرداری برای شهروندان ارسال می شود . 

سرهنگ حسینی از شهروندان خواست ضمن توجه به موارد قید شده در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Www.cyberpolice.ir پخش گزارشهای مردمی و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع رسانی کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …