دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

اصحاب رسانه در نوک پیکان حمله و خط مقدم جنگ روانی دشمن هستند

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز شنبه در نخستین نشست خبری خود در استان البرز که با حضور جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: کار رسانه بسیار سخت ولی پربازده و به شدت در منظر و دیده شدن هست که باعث سختی ده ها برابری کار رسانه نسبت به بسیاری دیگر از مشاغل شده است.

وی با بیان اینکه عرصه خدمت و اطلاع رسانی بسیار حساس است، اظهار داشت: ما اکنون در عصر انفجار اطلاعات هستیم و اطلاع رسانی و خبررسانی به موقع، صحیح و واقع بینانه جزو وظایف اصلی این قشر می باشد.

فرمانده سپاه استان البرز به هجمه استکبار بر علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: استکبار یک جنگ ادراکی و هوشمندانه و شناختی علیه مردم به خصوص ما نسل جوان شروع کرده و شما (اصحاب رسانه) به عنوان پیشتازان عرصه حفظ ارکان نظام نقش اصلی در صیانت از مرزهای این کشور دارید.

تهاجم بنگاه های بزرگ خبری دنیا علیه ایران

حیدرنیا ادامه داد: برخی از بنگاه های عظیم خبری دنیا که می توانند عشق و نفرت را در بین مردم جابجا کنند درتهاجم همه جانبه بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال به جایگاه و منزلتی رسید که یک تنه در مقابل تمام جبهه استکبار قرار گرفته و دشمن که ذاتش دشمنی است اکنون در جایگاهی قرار گرفته که از هر گونه آسیب به نظام اسلامی ایران کوتاه نمی آید.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه انقلاب ما به قدری بزرگ شده که تمام جبهه استکبار در مقابل آن صف آرایی کرده اند، گفت: هجمه و کینه دشمنان نشان از بزرگی انقلاب ما دارد و تداوم هر انقلابی در راستای شعارها و اهداف اولیه آن انقلاب به مراتب سخت از حدوث آن است است و چه بسیار انقلاب هایی بودند که به خوبی محقق شدند ولی در ادامه راه خود به انحراف رفتند.

وی با یبان اینکه انقلاب ما به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری انحرافی نداشته بلکه با صلابت تر از گذشته در راستای پیشرفت اهداف اولیه اش حرکت می کند، افزود: اصحاب رسانه وظیفه خطیری در مقابل جنگ روانی دشمن برای خنثی سازی عملیات روانی آن ها دارند.

اطلاعات قدرت آفرین است

حیدرنیا با بیان اینکه اطلاعات قدرت آفرین است، گفت: در هر جای دنیا هر کسی اطلاعاتی کسب کند می تواند قدرت آفرینی کند که بسیاری از این داده ها را اصحاب رسانه می توانند به دست آورده و منتشر کنند و شما اصحاب رسانه نیز می توانند برای انقلاب و نظام قدرت آفرین باشید.

وی افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری اصحاب رسانه سه وظیفه اصلی اطلاع رسانی صادقانه و شفاف، تبادل آرا و افکار در جامعه و نقد و نظارت می باشد پس باید سعی کنید فقط صرف انتشار خبر فعالیت نکنید بلکه وظیفه اصلی شما آگاهی بخشی به مردم و تحلیل گر کردن مردم است.

مردم، شهدا و امام حسین (ع) را خط قرمز خود بدانید

فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه خبرنگاران بایستی مردم را خط قرمز خود بدانند، اظهار داشت: امام راحل فرمودند که «مردم ولی نعمتان ما هستند» پس هر مسوولی که برای مردمی که جز خدا کسی را ندارند، خدمت صادقانه می کند حمایت کنید و اگر کم کاری از مسوولی دیدید انتقاد  و مطالبه گری کنید.

وی تاکید کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است که خط و خطوطی دارد که نه تنها کشور ما بلکه تمام کشورها برای خود خطوط قرمزی دارند که خط قرمز کشور ما نیز شهدا و ولایت می باشند و اجازه اهانت به هیچکدام از شهدایمان را به کسی نمی دهیم.

وی همچنین امام حسین (ع) و عاشورا را نیز خط قرمز مردم ایران دانست و گفت: نزدیک ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی که می شود دشمنان نفاق افکن داخلی و خارجی وارد عمل می شوند و اقداماتی همچون نذری دادن را زیر سووال می بردند و بر آن ابهاماتی در ذهن مردم وارد می کردند.

دشمنان از عاشورا به شدت می ترسند

حیدرنیا خاطرنشان کرد: این اقدامات دشمنان نشان از ترس شدید آن ها از عاشورا دارد و اگر دشمن خط و خطوطی ناصواب را در جامعه دنبال می کند یا باید آن را قطع کنیم و یا دنبال نکنیم.

وی افزود: بایستی به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشیم و امیدآفرینی واقع بینانه را در جامعه و ملت شروع کنیم و برای کمک به دولت جدید در راستای خدمت بیشتر به مردمی که در تنگنای معیشتی هستند، کمک کنیم.

حیدرنیا تاکید کرد که نباید اعتماد به نفس مردم در این شرایط سخت کرونایی شکسته شود و این در حالی است که بعضی مواقع زیاد سیاه نمایی می شود که باعث یاس و ناامیدی مردم می شود.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: نخستین بار است که تمام دنیا دچار یک پاندمی شده که مدیریت بحران تمام کشورها با یک ترازوی واحد سنجیده می شود و این در حالی است که بسیاری از کشورها حتی اجازه نمی دهند موضوع مدیریتی کرونا در کشورشان به بیرون درز کند.

وی در پایان تاکید کرد که قدرت رسانه را در حفظ ارکان نظام به کار بگیرید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …