شنبه , 22 اردیبهشت 1403

علیرغم کمبود اعتبارات اقدامات خوبی امسال در بخش آب و خاک کشور داشتیم

«علیمراد اکبری» روز چهارشنبه در هفتاد و سومین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در کرج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین تبریک فرارسیدن سال جدید، افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان بیشترین حجم مصوبات  نسبت به سایر استانها صورت گرفت که ازاین میزان نیز بیشترین سهم مربوط به اعتبارات بخش آب و خاک است .
وی اظهارداشت: در بخش اعتبارات استانی در بحث قنوات نیز بیش از۶۰۰ میلیارد تومان برای استان خراسان رضوی مصوب شد که رقم بسیار خوبی برای این طرح است .
وی یادآور شد : در سایر طرحهای آب و خاک نیز ازقبیل طرح انتقال آب با لوله و سایر طرحها اعتبارات مناسبی مصوب گردید که امیدواریم زمینه برای اجرای خوب و سریع پروژه های آب و خاک فراهم گردد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:نشست مجمع جهانی آب در سنگال از دوم تا هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سنگال برگزار می گردد که با پیگیری های انجام شده مقرر است از معاونت آب و خاک و سازمان تحقیقات نمایندگانی در این مجمع حضور یابند.
وی گفت: در پروژه زیرساخت های شمال کشور کمیته ای مشورتی با حضور نمایندگان معاونت زراعت، باغبانی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی آب و خاک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشکده مهندسی زراعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی گیلان، دانشکده علوم مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، موسسه تحقیقات برنج کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و موسسه خاک و آب در حال تشکیل است تا با تشریک مساعی صاحب نظران دانشگاهی و محققین مطالعات و برنامه های اجرایی تدوین شود.
برپایه این گزارش در ادامه جلسه گزارش آب مصرفی محصول پرتقال و نارنگی توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ارائه گردید و پرسش و پاسخ اعضای جلسه نیز مطرح شد.
معاونت آب و خاک  وزارت جهاد کشاورزی در استان البرز  مستقر است.  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …