جمعه , 10 فروردین 1403

 مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جایگاه واقعی خود نرسیده اند

سعید محمد روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک یک روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اکنون کشور دارای  هشت منطقه آزاد و ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی است که  ۴۵ درصد صادرات کشور از همین مناطق در حال انجام است.

وی ادامه داد: با این حال  فعالان اقتصادی به شدت گلایه مند هستند که علت آن قوانین و مقررات خلق الساعه ای است که توسط برخی از دستگاه ها اتفاق می افتد و شوکی به این فعالان وارد می کند؛

 با این شوک ها در عمل فعالان اقتصادی نمی توانند یک برنامه ریزی صحیح و دقیقی داشته باشند.

مشاور رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تمام ظرفیت ها را پای کار آورده و از سوی دیگر تحریم ها را دور زده و کار را به جلو می برند اما این قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده تا نتوانند آنچنان که باید و شاید فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

محمد با بیان اینکه اینگونه اقدامات سبب ناامیدی صنعتگران می شود ، گفت: به همین منظور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال  تولید، مانع زدایی و پشتیبانی نامگذاری شده می بایست یک بازنگری در اصلاح قوانین و پیاده سازی قوانین مترقی که در ماده ۶۵ احکام دائمی شاهد آن هستیم به عمل آید.

وی ادامه داد: در این صورت شاهد این خواهیم بود که مناطق ویژه و آزاد کشور به یک جایگاه جدیدی رسیده که در نهایت موجب کمک به اقتصاد کشور می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه  راه اندازی هفت منطقه جدید اقتصادی آزاد در کشور  ابلاغ شده است، گفت: همچنین ۴۷ منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه در نوبت هستند.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …