چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

ستاری: امسال ده ها میلیون دز واکسن دام و طیور در کشور تولید شد

سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بازدید از خط تولید واکسن آنفولانزا فوق حاد پرندگان در شرکت واکسن سازی دانش بنیان پسوک در منطقه ماهدشت استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از زحمات وزیر جهاد کشاورزی به دلیل اهتمامی که از همان ابتدا چه آن زمان که در مجلس شورای اسلامی بودند و چه امروز که وزیر هستند در حوزه اقتصاد دانش بنیان همواره همراهی و حمایت کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: کاری که از حدود سه سال پیش شروع کردیم موضوع ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه واکسن و داروهای دام، طیور و آبزیان است که در حوزه بیوتک انسانی خیلی وضعیت فوق العاده و شرکت های بزرگی داریم و که بسیاری از این شرکت ها را به سمت فعالیت در حوزه حیوانی هدایت کردیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: از سوی دیگر شرکت هایی در این حوزه در حال فعالیت هستند که مشکلات فراوانی به عنوان مثال در واردات بیش از اندازه محصولات و یا با بحث هایی که در ارتباط با مخالفت هایی که از سوی جاهای مختلف با توسعه تکنولوژی های آنها می شود، دارند.

وی افزود: با این وجود خوشبختانه امروز اثر بخشی این شرکت ها را می بینیم و امسال ده ها میلیون دز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل توسط شرکت های خصوصی تهیه و به بازار آمده است.

ستاری با بیان اینکه امروز خطوط تولیدی فوق العاده ای نیز در صف است تصریح کرد: این واحدها کم کم افتتاح می شوند و با بهره برداری از آنها در حوزه واکسن سازی  اتفاقات خوبی در شرکت های خصوصی در حال رخ دادن است.

در این سفر وزیر جهاد کشاورزی نیز معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می کند؛ پیش از بازدید از این مجموعه بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی با ظرفیت ۲۰ میلیون دز در سال در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد در استان البرز بهره برداری رسید که با راه اندازی این خط در تولید این واکسن به خودکفایی رسیدیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …