شنبه , 15 اردیبهشت 1403

ساماندهی منطقه اسلام آباد کرج از سرگرفته می شود

مصطفی سعیدی سیرایی روز چهارشنبه  در نشست بررسی مشکلات ساکنان منطقه ۵۰ هزار نفری اسلام آباد کرج  بیان داشت :امسال تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان در بحث تملکات شهری هزینه شده که بیش از ۱۱ میلیارد تومان آن مربوط به منطقه اسلام آباد بوده است.

وی بیان داشت : منطقه اسلام آباد  به دلایل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و  امثال آن  یکی از مناطق خاص کرج محسوب می‌شود و ساکنان این منطقه در برهه‌های حساس از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا حضور در راهپیمایی‌های خودجوش و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، همیشه در صحنه حضور داشته و پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند.

سعیدی سیرایی در ادامه با تاکید بر ضرورت تسریع در روند تاسیس شرکت ساماندهی اسلام آباد گفت: با راه اندازی این شرکت مجموعه مشخصی برای پیگیری پروژه‌های تعریف شده در این محدوده و پاسخگویی به اهالی این محله معرفی می‌شود.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه برای ساماندهی اسلام آباد اولویت بندی اقدامات مد نظر ضروری است، اضافه کرد: تعیین تکلیف اسناد املاک این منطقه اولین اولویتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و با این اقدام بسیاری از مشکلات ساکنان حل می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی اسناد این منطقه تعیین تکلیف و امکان دریافت سند و اخذ پروانه ساخت برای اهالی فراهم شود، انگیزه مردم برای مشارکت در حل مشکلات بیشتر خواهد شد.

به گفته سعیدی سیرایی، تعیین تکلیف بلوار ۳۰ متری اسلام آباد از دیگر اولویت‌های شهرداری است و باید هر چه سریع تر نسبت به چگونگی تکمیل آن تصمیم واحدی اتخاذ شود.

منطقه مسکونی اسلام آباد یا تپه مرادآب به وسعت حدود ۱۶۸ هکتار در هسته مرکزی کرج قرار دارد که بافت ناهمگون و غیر مقاوم این منطقه سبب شد تا در دهه ۷۰ طرح ساماندهی آن عملیاتی شود.

طبق گزارش رسمی تاکنون حدود چهارهزارو۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در این منطقه خریداری و تخریب شده و حدود ۷۴ هکتار مساحت ۱۶۸ هکتاری این منطقه توسط مدیریت شهری کرج تملک شده است.

در این حال ادامه طرح ساماندهی منطقه اسلام آباد در سال های اخیر به علت کمبود اعتبار راکد مانده و ساکنان آن در بخش خدمات شهری و دیگر موارد با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …