پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

ثبت سفارش مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است

سید امید شهیدی نیا روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: موضوعاتی از جمله ثبت سفارش و رفع تعهد ارزی  که به نوعی از سال های قبل نیز باقی مانده  باید حل  و فصل شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات مربوط به سال های ۹۷ و ۹۸ است ، اظهار داشت: بخشی نیز مربوط به امسال است که رفع این مشکلات با همراهی گمرک  ضروری است.

شهیدی نیا گفت:  مناطق ویژه اقتصادی در گذشته معاف از ثبت سفارش بودند اما تکلیف شدن ثبت سفارش در یک دوره ای روند جدیدی را در رفع تعهد ارزی ایجاد کرد  که بر اساس آن  شرکت‌ها باید میزان صادرات، واردات و ارز خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.

وی ادامه داد: همین مساله سبب ایجاد  فرآیند جدید و مشکل آفرینی  برای شرکت‌ها شده است که این روند در گذشته در مناطق ویژه اقتصادی وجود نداشت.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …