شنبه , 1 اردیبهشت 1403

مشاهدات میدانی خبرنگاران استانی تسنیم| صرافان همچنان در کما/ سقوط آزاد قیمت دلار در برخی کلانشهرها+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، از روز گذشته قیمت طلا، سکه و ارز در بازار دچار سیر نزولی شد و بسیاری از افرادی که در ماه‌های اخیر به‌دنبال افزایش نرخ ارز و سکه اقدام به خرید کرده بودند برای رهایی از ضرر کاهش قیمت‌ها، از روز گذشته در تلاش برای فروش ارز خریداری شده به صرافی‌ها و دلال‌های ارز هستند.

در بسیاری از شهرها تا ساعات پایانی شب گذشته با وجود تعطیلی بازار همچنان عده‌ای در تلاش برای فروش ارز خود بودند تا به دنبال ریزش قیمت‌ها بیش از این دچار ضرر مالی نشوند.

براساس این گزارش، صرافی‌های سطح شهرهای کشور، بیانگر افزایش چشمگیر حضور افرادی است که برای فروش دلارهای خود به صرافی‌ها و دلالان هجوم آورده‌اند.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگاران استانی تسنیم، قیمت دلار در اغلب نقاط کشور چندین هزار تومان سقوط کرده است و در این بین دلالان تنها به دنبال خرید ارز مردم بوده و فروشی انجام نمی‌دهند.

‌سرازیر شدن دلارهای خانگی در بازار سبب عدم رغبت خرید توسط صرافی‌ها و دلالان ارز شده و همه از ترس ریزش بیش‌ازپیش آن با قیمت‌های متفاوت تنها به دنبال فروش دلار هستند.

برخی از دلالان و ارزداران کلان با آن‌که در تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت ارز به‌ویژه دلار هستند، ولی جو روانی، اجتماعی و اقتصادی سبب آن شده که آن‌ها نیز نتوانند در این مسیر جلوی سیر نزولی قیمت ارز و به‌ویژه دلار را بگیرند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از ارومیه، از صبح امروز فروشندگان دلار در جلوی برخی صرافی‌ها حتی پیش از باز شدن مغازه آنان به انتظار نشسته بودند تا دلارهای خود را بفروشند.

در حالیکه در نخستین ساعات صبح برخی فروشندگان دلار موفق شده بودند دلارهای خود را بفروشند هم اینک در بازار ارومیه دلار خریدار ندارد و تعداد زیادی از فروشندگان دلار در پی یافتن مشتری برای دلارهایشان هستند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از گرگان، از روز گذشته و با افت شدید قیمت دلار، افرادی که با افزایش قیمت ارز سرمایه‌هایشان را به این بخش آورده بودند، به خیابان‌ها آمده و جلوی صرافی‌ها صف کشیدند.

با اینکه فروشندگان دلار که در مقابل صرافی‌ها تجمع کرده‌اند اما اغلب صرافی‌ها تابلوهای خود را خاموش کرده و خرید و فروشی انجام نمی‌دهند.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی از حضور فعال دلالان در اطراف صرافی‌ها دارد که دلارهای خانگی را با مبلغ کمتری خریداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از اردبیل، قیمت دلار و ارز در دو روز اخیر همراه با یک هیاهوی عجیب روند نزولی به خود گرفته که مردم از وضعیت کنونی خوشحال و سودجویان از این شرایط احساس نگرانی می‌کنند.

همانند سایر استان‌ها در اردبیل نیز کاهش قیمت دلار سبب کاهش قیمت برخی از اجناس و محصولات بازار همچون خودرو، طلا و حتی گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی شده است که در این وضعیت ازدحام بازار قبل از همه چیز نمایانگر واقعیت است.

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از این است که امروز بازار خرید و فروش در سطح شهر بسیار داغ است و حتی جای سوزن انداختن در این میان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از شهرکرد، تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان دلار در خیابان ملت شهرکرد تجمع کرده‌اند.

‌در این بین تنها صرافی استان تعطیل کرده است. ‌با حضور نیروهای انتظامی و استقرار آنها در مقابل صرافی افراد پراکنده شدند اما دلالان در گوشه و کنار خیابان ایستاده بودند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از قزوین،‌ روند کاهش قیمت ارز به‌ویژه دلار از روز گذشته سیر نزولی به خود گرفته و سبب شد صرافی‌ها امروز رغبتی به خرید دلار از مردم نشان ندهند. این درحالی است که برخی از صرافی‌ها از باز کردن مغازه خودداری کردند.

بسیاری از مردم نیز برای فروش ارزهای خانگی خود به صرافی‌ها هجوم آورده تا برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر ارز خود را بفروشند ولی در این میان برخی دلالان نیز به جمع‌آوری ارز مردم مشغول هستند.

با اینکه صرافی‌ها و دلالان در پی جلوگیری از کاهش قیمت ارز هستند ولی جو روانی بازار به‌گونه‌ای است که جلوگیری از این اتفاق تقریبا ناممکن شده ‌و  قیمت ارز به شدت روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از تبریز،‌ در بازار آشفته ارز تبریز در خیابان دارایی دلالان با قیمت پایین ارز را خریداری می‌کنند و فروشنده‌ها دربه‌در دنبال مشتری هستند.

در برخی از قسمت‌های خیابان دارایی، دلالان قیمت بالایی را برای خرید و فروش دلار اعلام می‌کنند ولی این قیمت خریدار ندارد. ‌

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از شلوغی بازار ارز تبریز در خیابان دارایی است که خریدار انگشت‌شماری دارد ولی فروشنده خانگی به وفور به چشم می‌خورند که رقم‌های نسبتا خرد را برای فروش آورده‌اند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از اهواز،‌ از شب گذشته همزمان با سراسر کشور و زمزمه‌هایی مبنی بر سقوط قیمت دلار، بازار غیر رسمی ارز در بازار اهواز دچار ازدحام زیادی شده است.

در این بازار که حضور دلالان و دستپاچگی آنان مشهود است تعداد زیادی از افرادی که قبلا به امید گرانی بیشتر ارز خریداری کرده بودند در حال رایزنی برای یافتن مشتری هستند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از رشت،‌ مشاهدات عینی حاکی از فروش دلارهای خانگی در بازار رشت است و پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی قیمت‌ها در مورد سکه، طلا و ارز همچنان ادامه یابد.

با توجه به مشاهدات عینی خبرنگار دفتر گیلان در حال حاضر اکثر صرافی‌های رشت تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی در راستای مبادله ارز انجام نمی‌شود.

طلافروشان شهر رشت در حال حاضر به‌صورت محدود مشغول فعالیت بوده و دائماً در حال رصد لحظه به لحظه قیمت طلا هستند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از شیراز، از شب گذشته با کاهش نرخ ارز در خیابان زند که محل تبادل و خرید و فروش ارز در شیراز است، تعداد زیادی از مردم حضور یافتند. 

براساس مشاهدات عینی و میدانی از زمان کاهش نرخ ارز صرافی‌های چهارراه زند تعطیل بودند اما خیابان پر از دلالان خریدار دلار بود و هیچ یک از دلالان دلار نمی‌فروختند. 

مردم در حال حاضر با قیمت‌های گوناگون و رو به پایین دلار روبه‌رو شدند‌. خرید و فروش‌ها اغلب توسط دلالان صورت می‌گیرد. 

به گزارش خبرنگاران تسنیم از کرمانشاه، حاکی است که دلال‌های معامله ارز قیمت دلار را اعلام می‌کنند ولی هیچ‌کدام حاضر به خرید دلار به این نرخ نیستند.

در میدان مرکزی شهر کرمانشاه به‌ویژه قسمت جنوبی این میدان تجمع فروشندگان دلار وجود دارد ولی خریداری برای دلار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از کرج، بازار ارز کرج از صبح امروز با حضور تعدادی از فروشندگان مواجه شده و تاکنون دلار به نرخ رسمی در صرافی‌های این شهر معامله می‌شود.

آرامش بر بازار ارز در کرج حاکم است اما به تدریج  فروشندگان دلار با توجه به اخبار غیر رسمی در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از  قم، از صبح امروز با حضور در محل تبادل و خریدوفروش ارز بوده با قیمت‌های گوناگون و رو به پایین دلار روبه‌رو شده است.

صرافی‌ها نیز تاکنون اقدام به بازگشایی نکرده‌اند و تمام خریدوفروش‌ها توسط دلالان خرد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از  اصفهان، از صبح امروز و با آغاز فعالیت بازار و نیز به دنبال آشفته شدن بازار فروش ارز توسط خریداران مدت اخیر، فعالیت در این منطقه ادامه دارد به نحوی که تردد در این خیابان در حال حاضر به سختی ممکن است. در حال حاضر در بازار ارز در اصفهان، دلال‌ها در حال خرید ارز از مردم هستند اما ارزی به مردم فروخته نمی‌شود.

تجمع مردم در مقابل صرافی‌های خیابان سپه اصفهان و حضور پررنگ دلالان سبب ترافیک و راه بندان در این خیابان شده و با آغاز فعالیت بازار هر لحظه جمعیت حاضر در مقابل صرافی‌ها در حال افزایش است.  

هرچند در هفته‌های گذشته بازار غیررسمی خرید و فروش ارز فعالیت چشمگیری داشت اما از شب گذشته و صبح امروز با هجوم شهروندانی که به دنبال فروش ارز خانگی خریداری کرده در ماه‌های اخیر بودند، فعالیت این دلال‌ها افزایش یافته است. مردم در تلاش برای فروش ارزهای خانگی خود هستند و این در حالی است که در کوچه‌های اطراف بانک‌های خیابان سپه دلالی ارز بیشتر رواج دارد.

 

 

انتهای پیام/ ز

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …