پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

توزیع آثار فرهنگی مکتبی متناسب با نیازها در کشور نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر  پنجشنبه در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در  آیین بهره برداری از دهمین فروشگاه و کتابفروشی «کتابشهر» در کرج افزود: این در حالی است که ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است و برای تحقق این امر با عزم جدی برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم.

وی  گفت : امیدواریم کسب و کارها  در عرصه فرهنگی کشور رونق بگیرد چرا که در آن صورت متاع ارزنده فکری و فرهنگی به راحتی  در اختیار جوانان به خصوص بانوان کشور  قرار می‌گیرد.

قمی تصریح کرد: کتاب به عنوان اصیل‌ترین عنصر فرهنگی به شمار می‌رود که در طول زمان با وجود تغییر شکل رسالت اصلی خود را یعنی انتقال سرمایه‌های تمدنی را از دست نداده است.

وی با بیان اینکه بایستی بانوان محور و پرچمدار عرصه فرهنگ باشند، اظهار داشت: بایستی در سیاست‌های ابلاغی اولویت مضاعفی برای بانوان کشور در نظر گرفته شود تا دسترسی آنها به محصولات کتاب و کتابخوانی بیش از پیش باشد.

قمی گفت: بر این اساس برای اینکه این امر محقق شود، نه فقط معنویت و سبک زندگی بلکه پیشرفت فرهنگی ما دست بانوانی است که در این مسیر برای رشد فرزندان و همسرانشان گام بر می‌دارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر بانوان محور و پرچمدار عرصه فرهنگ باشند فضای خانه و خانواده فرهنگی می‌شود.

وی اظهار داشت :  بر اساس گزارش ها، استان البرز در حوزه فرهنگ و زیرساخت های کتابخانه ای نیازمند نگاه ویژه از سوی دستگاه های فرهنگی کشور و استانی است.

در  آیین افتتاح دهمین کتاب شهر کرج ،شاعران میلاد عرفان پور، علی داودی و علی محمد مؤدب در جمع مسوولان استان البرز و اصحاب رسانه به شعرخوانی پرداختند.

دهمین کتابشهر کرج در ۴۵ متری گلشهر کرج  واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …