جمعه , 14 اردیبهشت 1403

البرز ظرفیت های مناسبی در زمینه کشاورزی دارد

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان البرز از پیشنهاد تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه های مختلف بخش کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با سفر استانی رییس جمهوری به این استان خبر داد.

البرز ظرفیت های مناسبی در زمینه کشاورزی داردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ «سیدجواد ساداتی» روز پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس جمهور در افتتاح گلخانه تولید سبزی و صیفی دهکده سلامت درشهرستان نظر آباد گفت: پیشنهاد این وزارتخانه برای بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی به رئیس جمهور برای سفر با استان البرز ارائه شده که امیدواریم در شورای اداری استان البرز این رقم به دستور رئیس جمهور تصویب شود.

او اضافه کرد: قطب کشاورزی استان البرز شهرستان نظر اباد است و بسیار ظرفیت خوبی درحوزه گلخانه ای دارد تلاش می شود از ظرفیت های موجود حمایت شود.

ساداتی افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی که دراین شهرستان حاکم است تقویت شهرک های گلخانه ای این صنعت برای ما حایز اهمیت است.

او گفت: استان البرزدرحوزه دانش بینیان ظرفتیت فوق العاده دارد و شرکت های دانش بیان کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و کشاوزی زیادی دراین استان واقع است که با توجه با شعار امسال که سال تولید و دانش بنیان است امیدواریم اتفاق های خوبی رخ دهد.

این گلخانه در دهکده سلامت واقع در روستای شیخ حسن شهرستان نظرآباد با مشارکت بخش خصوصی احداث و تکمیل شده است.

گلخانه دهکده سلامت با میزان سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال ایجاد شده که یک هزار میلیارد ریال آن با استفاده از تسهیلات بانکی و یک هزار میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات بخش خصوصی تامین شده است.

این گلخانه که مرحله اول آن در مساحتی حدود ۱.۸ هکتار ایجاد شده تاکنون برای ۵۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

در این گلخانه محصولات سبزی و صیفی در بستر بدون خاک با پیش بینی ۱۵۰ تن در سال تولید خواهد شد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …