جمعه , 14 اردیبهشت 1403

معاون رییس‌جمهور: بررسی میدانی کمیسیون‌های مجلس در شهرستان‌ها ثمربخش است

به گزارش ایرنا سید محمد حسینی شامگاه شنبه در نشست جمعبندی این سفر در دفتر امام جمعه رفسنجان به مشکلات این شهرستان و دیگر مناطق استان کرمان بویژه کم آبی و خشکسالی اشاره و تاکید کرد که حل این مشکلات نیازمند برنامه ریزی و رفع کمبودها با تامین اعتبار است.

وی باتوجه به پهناوربودن استان کرمان گفت که تامین اعتبار و برنامه ریزی برای پیگیری مشکلات آن باید به طور مناسب انجام شود.

حسینی درباره طرح برخی مشکلات مربوط به طرح های فرهنگی در رفسنجان نیز اظهارداشت: کمبودها در این زمینه ها باید برطرف و دستگاه های متولی کمک کنند نیازها پوشش داده شود.

معاون امور مجلس رییس جمهور افزود: درباره اقداماتی که قول هایی از سوی دستگاه ها داده شد ما نیز پیگیر هستیم تا عملیاتی شوند.

حسینی همچنین با اشاره به پروژه های نیمه تمام اظهارداشت: این پروژه ها درواقع سرمایه های کشور هستند که وضعیت بلاتکلیف آنها در گذشته، نشانه ناکارآمدی به شمار می رود لذا ضرورت دارد هرچه زودتر اجرا و بهره برداری آنها به سرانجام برسد.

وی افزود: تعلل در اجرا و رها کردن پروژه ها مطلوب نیست و تمام دستگاه های اجرایی با تلاش مضاعف بایستی عقب ماندگی ها را جبران کنند.

حسینی گفت: این سفرها راهکارهایی را فراهم می کند که گره از مشکلات باز می شود.

به گزارش ایرنا محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت که مسائل فرهنگی و هنری بررسی شد و پیگیری آنها مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: آمادگی داریم بیمه حافظان قرآن را تحت صندوق حمایت از هنرمندان دنبال کنیم.

سالاری همچنین اظهارداشت: واگذاری برخی اماکن فرهنگی اگر صورت گیرد می توان از طریق وزارت فرهنگ حمایت های لازم را انجام داد به طور مثال یک مرکز فرهنگی در رفسنجان از سال ۹۰ بودجه خوبی گذاشته شده و هنوز نیمه کاره است که  ۲۳ میلیارد تومان پول نیاز دارد و اگر زمین به ما واگذار شود تکمیل خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان  هم در این نشست گفت: ۱۳ پروژه ورزشی نیمه تمام در رفسنجان وجود دارد که برای تکمیل ۵۰ میلیارد نیاز دارد.

بنیامین شکوه فر افزود: برای تکمیل این طرح ها اگر خیران کمک کنند ما نیز ۳۰ درصد هزینه ها را متقبل می شویم و امیدواریم تا ۱۴۰۲ تکمیل شوند.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهار کرد: کاروانسرای وکیل در شهر کرمان متعلق به صندوق احیای این وزارتخانه است که در اطراف آن ۲ بنای تاریخی متعلق به اوقاف وجود دارد و در یک نگاه مردم می گویند چرا میراث تعمیر نمی کند؟ لذا در رفسنجان آنچه در اختیار ماست تعمیر شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۵ اثر میراثی و تاریخی در استان کرمان که در اختیار میراث فرهنگی و متعلق به میراث نیستند امّا نیاز به مرمت دارند اشاره کرد و گفت این آثار متعلق به میراث فرهنگی نیستند امّا فارغ از مالکیت، اگر سرمایه گذارانی پیدا شوند که احیای آنها را به دست گیرند ما هزینه مرمت و بازسازی آنها را متقبل خواهیم شد.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد کرد که منزل پدری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به حسینیه یا مسجد تبدیل شود.

در این نشست همچنین سایر نمایندگان مجلس و مدیران حاضر مسایل و مشکلات نقاط مختلف شهرستان رفسنجان را که در بررسی های میدانی مشاهده کرده بودند بیان و راهکارهایی برای حل آنها ارایه کردند.

به گزارش ایرنا همزمان با ۱۸ دی – روز رفسنجان- این شهرستان میزبان معاون رییس‌جمهور، اعضای کمیسیون مجلس و برخی معاونان وزارتخانه ها بودت؛ همچنین امروز برخی برنامه های هفته رفسنجان‌شناسی با حضور این مسئولان برگزار شد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …