دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

استاندار البرز: دولت برای حمایت از صادرات پای کار است

مجتبی عبداللهی  روز چهارشنبه در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز افزود: رشد صادرات زمینه ساز تحول در اقتصاد کشور می شود.

وی ادامه داد: این نشست باید برای مشارکت بخش خصوصی نسبت به احصا موانع صادرات و افزایش کیفیت تولید طرح و برنامه داشته باشد.

استاندار البرز گفت: هیچ مدیری نباید در اتاق خود منتظر باشد که سرمایه گذار و یا صادر کننده به او مراجعه کند بلکه باید در میدان باشد و از نظر مسایل و موضوعات را دریابد و به هر ترتیبی که شده برای حل مشکلات اقدام کند.
وی افزود: می توانیم بسیاری از مشکلات را در استان حل کنیم و مسایل کلان را نیز از طریق پیگیری و رایزنی دنبال کنیم.

عبداللهی گفت: مدیران استان البرز  باید چابک تر باشند و اراده ای قوی برای حل مشکلات شکل بگیرد چراکه با رخوت و روزمرگی نمی توان گامی موثر برداشت.
وی افزود: باید از کلیشه ها رها شویم و دیدگاه خود را عوض کنیم، ضرورت دارد فرصت ها را غنیمت شماریم و طرحی نو دراندازیم.

استاندار البرز گفت: البرز ظرفیت های فراوانی در حوزه صادرات دارد و بیش از ۱۱۰ برند ملی در این استان مستقر هستند از این رو باید صادرات استان نیز متحول شود.
وی افزود: می توانیم از جایگاه استانی طرح و برنامه ملی ارائه دهید، ایده های کارشناسی و عملیاتی داشته باشیم تا خالق روشی برای بهبود اوضاع باشیم.

عبداللهی گفت: با فرافکنی و انداختن مشکلات و کمبودها به گردن یکدیگر راهی به جایی نخواهیم داشت بلکه باید مطالبه گر باشیم و در عرصه عمل و اجرا حرفی تازه برای گفتن داشته باشیم.
وی افزود: در جلسات بعدی این کارگروه صادرکنندگان برتر کشور دعوت شوند و عملکرد و چالش های موجود را از دیدگاه آنها مورد بررسی قرار دهیم.

البرز باید الگوی توسعه صادرات در کشور باشد

استاندار البرز گفت: هر کدام از دستگاه های مربوطه نیز از دیدگاه خود مشکلات و موانع و فرصت های صادرات را طی گزارشی ارائه دهند.
وی افزود: اکنون البرز با شرایط موجود و ظرفیت های فراوان می تواند به عنوان الگوی توسعه صادرات غیرنفتی عمل کند و این امر مستلزم یک حرکت تحولی و انقلابی است.

عبداللهی اضافه کرد: درصدد هستیم زیرساخت های فرودگاه پیام را ارتقا دهیم و در این رابطه جهت ایجاد مسیرهای دسترسی و اختصاص سوخت یارانه ای برای پروازهای کارگو و انتقال مدیریت فرودگاه مسافری پیام به شرکت هواپیمایی کشور اقدام کرده ایم.

وی گفت: اتاق بازرگانی باید مکاتبه و ایجاد ارتباط با تمامی اتاق های بازرگانی دنیا و سفارت های ایران در کشورهای مختلف را آغاز کند.

استاندار البرز افزود: برای توسعه صادرات و رونق تولید البرز تمام دستگاه های استان از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند.
عبداللهی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغات، عنوان کرد: نمایشگاه دائمی استان باید در سریع ترین زمان ممکن آماده شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: باید بستری را در البرز فراهم کنیم که سرمایه گذار و صادرکننده به این باور برسد به واقع فرش قرمز برای آنها پهن است.

استاندار البرز گفت: با فرافکنی و انداختن مشکلات و کمبودها به گردن یکدیگر راهی به جایی نخواهیم داشت بلکه باید مطالبه گر باشیم و در عرصه عمل و اجرا حرفی تازه برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: فرصت ها کوتاه و محدود است و نباید وقت خود را تنها به ارایه گزارش عملکرد بگذرانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز طی ماه جاری اعلام کرد که با کاهش آثار پاندمی کرونا در روند تجارت جهانی روند صادرات از این استان نیز سیر صعودی پیدا کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …