شنبه , 8 اردیبهشت 1403

معاون استاندار البرز: سلامتی مردم اولویت کارگروه اضطرار آلودگی هوا است

ابوالفضل فانی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: بسیاری از مدیران نمایندگانی را برای شرکت دراین کارگروه ها اعزام می کنند ولی به زودی دستگاه های نظارتی البرز برای بررسی اجرای مصوبات این کارگروه همچون تهران نمایندگانی را برای بازرسی به دستگاه های اجرایی ارسال خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این گونه نشست ها به صورت مرتب برگزار می شود و در هر نشست مصوباتی تکراری داریم که با وجود تاکیدات فراوان از سوی دستگاه های عضو کارگروه اجرا نمی شود و یا اینکه از سوی مراکز استانی به مدیران شهرستانی برای اجرا ابلاغ نمی شود.

وی در ادامه به موضوع انتقال ریخته گری ها  که آلودگی زیادی دارند اشاره کرد و گفت: با اینکه حدود ۲ سال است که زمینی برای انتقال این واحدها مشخص شده ولی هنوز اقدامی نکرده اند و باید از سوی اداراتی همچون صمت، شهرداری، محیط زیست و شهرک ها به آن ها فرصتی داده شود تا در زمان مقرر منتقل شوند.

فانی افزود: در صورتیکه کار انتقال این واحدها در موعد مقرر انجام نشد یا برای آن ها جرایم سنگین تعیین و یا مجوز فعالیت شان باطل شود.

وی همچنین به موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری اشاره و تصریح کرد: قرار بود تا پایان شهریور ماه سال جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان کرج افزوده شود که هنوز این کار انجام نشده است و باید بخش مربوطه پیگیر این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نیز باید از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر جلوگیری کند، افزود: سازمان صمت نیز پیگیری لازم را برای تامین سوخت گاز برای نیروگاه های منتظرقائم فردیس، نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک قزوین انجام دهد تا هر چه کمتر از سوخت مازوت استفاده کنند.

گله مندی از بی توجهی برخی مسوولان بر انجام تکالیف

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این نشست  ضمن گله مندی از بی توجهی برخی مسئولان بر انجام تکالیف دستگاههای عضو کارگروه، گفت: با توجه به شرایط اضطرار آلودگی، موضوع تعطیلی موقت واحدهای تولیدی معدنی بالقوه آلاینده، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد کامیونها در سطح شهر و همچنین ممنوعیت فعالیت های عمرانی و هر گونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا می شود، باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است بر اساس اعلام هواشناسی استان، پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …