شنبه , 1 اردیبهشت 1403

مانور زلزله به صورت حضوری و مجازی در البرز برگزار می شود

محمد رضا فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس همه ساله در هشت آذر به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت حضوری و مجازی، امکان اجرای این برنامه برنامه به شکل یکپارچه میسر نیست لذا مانور زلزله در بستر شبکه شاد و حضوری عملیاتی می شود.
وی بیان داشت: در هر شهرستان یک مدرسه به صورت نمادین انتخاب و مراسم متمرکز مانور زلزله به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می گردد.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه مدارس منتخب تحت آموزش مهارت های عملی در مواجهه با اثرات زلزله و کاهش خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه قرار می گیرند،عنوان کرد: ضرورت دارد با تهیه نقشه ایمنی مدارس منتخب، نسبت به کنترل و بهسازی استانداردها و مسایل ایمنی این مدارس در بخش های بنا، تاسیسات و تجهیزات ایمنی اقدام شود.

وی یادآورشد: اعضای شورای برنامه ریزی مانور، تولیدات محتوا و مطالب آموزشی مربوطه را در قالب فیلم و کلیپ ( با حجم ۱۰ مگابایت و زمان ۱۰۰ ثانیه ) جهت استفاده در شبکه شاد و صدا و سیما ارایه دهند.

وی تصریح کرد: در مدارس متمرکز و منتخب نیز اجزای غیر سازه ای و عوامل خطر آفرین شناسایی، مقاوم سازی و ایمن سازی شوند و با همکاری مربیان و مدرسین دستگاه های امدادی، برنامه های مهارت آموزی و آموزشی برای ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان به صورت پخش زنده در شبکه شاد اجرا می گردد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: تا هشتم آذر ماه، محتواهای جذاب و برنامه های آموزش همگانی در قالب پخش ویدیو، میزگرد، گفت و گو با کارشناسان به صورت رادیویی و تلوزیونی اجرا و پخش شود و برای جریان سازی و بالا بردن آگاهی های عمومی شهروندان، ضمن ارسال پیامک به آنان، بیلبورد و بنرهای مرتبط با برگزاری مانور زلزله و ایمنی در سطح شهرستان ها تهیه و نصب شود.

وی افزود: آموزش های آماده سازی دانش آموزان مدارس متمرکز در فرایند اجرای مانور و تجهیزات مورد نیاز مربوطه توسط دستگاه های امدادی صورت پذیرد.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد: در اجرای این مانورآموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، بهزیستی، آتش نشانی، سازمان دانش آموزی، شورای برنامه ریزی استان، کمیته برنامه ریزی شهرستان ها،  نوسازی مدارس، شرکت های برق، آب و گازو شهرداری ها مشارکت می کنند.

وی تاکید کرد: به منظور اطلاع رسانی بیشتر به اعضای این ستاد، گروه مانور زلزله و ایمنی در فضای مجازی تشکیل شده است تا اعضا درجریان اطلاعیه های شورای برنامه ریزی مانور زلزله قرارگیرند و فردا دومین نشست شورای شورای برنامه ریزی مانور زلزله در استان البرز برگزار می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …