سه شنبه , 28 فروردین 1403

احراز سلامت دانش آموزان البرز برای امتحانات حضوری الزامی است

سالار قاسمی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دانش آموزانی که واکسن کرونا نمی زنند از شرکت درامتحانات نوبت اول سال تحصیلی ۱۰۴۱-۱۴۰۰ محروم نمی شوند، اظهارداشت: دانش آموزان در صورت واکسن نزدن باید هرسه روز یکبار تست سلامت دهند تا امکان شرکت درامتحانات حضوری را داشته باشند.

وی بیان داشت: امتحانات مدارس دوره اول و دوم متوسطه در نوبت اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود و دانش آموزان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی برای شرکت در امتحانات دی ماه هستند.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن تدریجی مدارس در سال تحصیلی جاری پرداخت و یادآورشد: علاوه بر واکسیناسیون دانش آموزان، بازدید و نظارت بر کلیه مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار بازرسان گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه تا کنون حدود ۹۲ درصد دانش آموزان دوره متوسطه که شامل  ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت دانش آموزی البرز می شود دز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند،خاطرنشان کرد: از اول آذرماه هم آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس استان شروع می شود.

وی تصریح کرد: شرکت درآموزش حضوری برای دانش آموزان اجباری نیست و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و رضایت والدین می توانند درکلاس های درس حاضر شوند.

وی اضافه کرد: فرآیند بازگشایی مدارس البرز به صورت تدریجی از اول مهرماه با اولویت مدارس روستایی و هنرستان ها و سپس از نیمه آبان ماه هم مدارس متوسطه آغاز شده تا دانش آموزان از مزایای آموزش حضوری بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: آموزش حضوری مدارس البرز بر حسب وضعیت مدرسه از نظر فضای آموزشی و سایر زیرساخت ها که مطابق با پروتکل های بهداشتی باشد از سوی شورای مدرسه مورد تصمیم گیری و برنامه ریزی قرار می گیرد.

وی به آموزش حضوری مدارس البرپرداخت و افزود: مقدمات لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس ابتدایی البرز نیز طبق شیوه نامه وزارت متبوع و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا آماده شده است تا دانش آموزان از اول آذرماه در کلاس های حضوری شرکت کنند.

قاسمی تاکید کرد: حضور در مدارس استان البرز به منظور شرکت درکلاس های درس معلمان در پایه های مختلف تحصیلی اختیازی است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …