شنبه , 1 اردیبهشت 1403

بزرگداشت مناسبت ها یکی از پشتوانه های بزرگ سرافرازی ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز دوشنبه در نخستین روز از دهه وقف در جمع خبرنگاران افزود: فرهنگ انبیا، اولیا و اوصیای الهی و معصومین را به عنوان الگوی یک حرکت و یک نگاه مغتنم در اندوخته و عقیده داشته ایم که این ابزار کمک زیادی در خوشبختی فردی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما کرده است.

وی با اشاره به برخی از حرکت های همسایگان شمالی کشورمان، اظهار داشت: همچون همیشه در این ۴۲ سال گذشته جبهه کفر استعمار و استکبار و صهیونیست هر روز نقشه ای کشیده و آن را برای اجرا به کسی داده اند که هر جا غفلت بالاتر بوده نقشه دشمن بیشتر بوده است.

وی گفت: به طوریکه این نقشه ها را هر روز به شکلی توسط عوامل خود اجرا کرده اند که روزی به شکل جنگ تحمیلی، روزی به شکل جنگ های فرهنگی، اعتقادی، قومی و قبیله ای و امروز هم با نقشه شومی به نام «قبیله محوری» جلو آمده است.

دشتکی افزود: دشمنان فرصت را مغتنم شمرده اند تا از این روزنه ورود کنند و نقشه خودشان را به غافلترین افراد بدهند و امروز به زعم خود می خواهند نقشه قومیت را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه هر کسی نقشه دشمن را به دست بگیرد عاقبتش مشخص است، تصریح کرد: این دست نشانده ها عاقبت خود را می دانند ولی باز هم عبرت نمی گیرند و این حرکتشان در شمال کشور هم همچون حرکات قبلی شان با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور مردم و بخش کوچکی از حضور قدرتمند نظامی کشورمان جمع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: کسی که این نقشه دشمن را از سر غلفت به دست گرفته باید بداند اگر از دشمن انقلاب اسلامی به عنوان عصا استفاده کند، این عصای احتیاط نیست بلکه عصای آخر عمرش است.

وی افزود: مردم همسایگان شمالی ندای لبیک یا خامنه ای سر می دهند که نشان از این دارد مردم سر عقیده و اعتقادشان محکم ایستاده اند ولو ا ینکه حاکمشان نادانی کند و قصه شان را از حاکمیت جدا می کنند و سر لبیک به توحید، اسلام، تشیع وولایت ایستاده اند.

از ظرفیت رسانه در اجتماعی سازی فرهنگ وقف استفاده کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به آغاز دهه وقف اشاره کرد و گفت: امروز روز وقف و رسانه است و بایستی رسانه از ظرفیت مناسبت ها و اعتقادات مردمی در راستای اجتماعی سازی فرهنگ وقف و تبیین اعتقادی وقف و کاربردهای آن استفاده کند.

وی افزود: در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین تاکید مقام معظم رهبری اجتماعی سازی فعالیت ها و حضور مردم در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی می باشد.

دشتکی ادامه داد: یکی از این اقدامات سپردن امور مدیریتی وقف به دست مردم است که در همین راستا در ۲ سال اخیر موضوع «امین موقوفات» برای موقوفاتی که متولی نداشتند مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این مدت برای ۷۰ موقوفه امین مشخص شد که این اقدام یکی از نمونه های سپردن کار به دست مردم است.

وقف یک چتر جامع می باشد

دشتکی به ظرفیت موقوفات اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای وقف ارتقای درآمد عمومی به عنوان منبعی برای رفاه عمومی بیشتر می باشد به طوریکه وقف به جز جنبه های دینی، انسانی و اجتماعی که دارد جنبه اقتصادی آن می طلبد تا مُبَلغ وقف باشیم.

وی با بیان اینکه وقف یعنی تقویت تولید و اشتغال، افزود: وقف چتری جامع است که هر چه لفظ، حرکت و عمل خوب است در زیر آن قرار می گیرد.

در استان البرز بیش از ۱۶ هزار رقبه و یک هزار و۷۰۰ موقوفه وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …