شنبه , 15 اردیبهشت 1403

امسال با کمبود جدی برق، آب و گاز در کشور مواجه هستیم

آرش نجفی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع در حال ساخت شفق در شهرستان فردیس  استان البرز به خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته میزان مصرف گاز در کشور بیشتر از برآوردها شد و این میزان مصرف در واقع برای سال ۱۴۱۵ پیش بینی شده بود.

وی  اظهار داشت:  برای  مدیریت مصرف بهینه  انرژی در کشور  سال ۹۹  اوراق سلف نفتی تعریف  شد که مورد موافقت قوای مقننه و قضائیه قرار نگرفت زیرا این طرح به خوبی تعریف نشده بود اما به دستور معاون اول رییس جمهوری طرح اوراق سلف موازی انرژی تدوین شد که  در یک تعامل سازنده مورد تایید ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

نجفی توضیح داد:  به تازگی طرح اوراق سلف موازی در سازمان برنامه و بودجه  در دست بررسی و رسیدگی قرار گرفته که امیدوارم هستیم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم در محل اوراق سلف موازی صرفه جویی انرژی گام های موثری را برداریم.

عضو هیات مدیره فدراسیون نفت ایران گفت: در این چهار چوب با وزارت راه و شهرسازی تعاملی صورت گرفته که راهکارهای اساسی برای مصرف بهینه انرژی در سرمایه گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت :  در حوزه مصرف  و کاهش انرژی سالانه بیش از ۱۰۲  میلیارد  دلار و بعضی سالها  بین ۱۱۲ تا ۱۱۵ میلیارد دلار یارانه  انرژی پرداخت می شود و این اصلا عدد کمی نیست و هر مقدار از این عدد بتوانیم کاهش دهیم در سازندگی کشور  و ارتقا کیفیت زندگی جامعه موثر خواهد بود.

نجفی افزود:  اجرای طرح اوراق سلف موازی افزون بر صرفه جویی  در مصرف انرژی و کاهش استهلاک سرمایه ،  بیش از ۲ میلیون اشتغال در کشور در پی خواهد داشت .

رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران گفت:  طبق این طرح عمر مفید ساخت و سازها افزایش می یابد ضمن آنکه هشت دردصد کاهش تولید کربن درپی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …