شنبه , 1 اردیبهشت 1403

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز: شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب فاطمی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در شانزدهمین رزمایش مواسات و همدلی باکمک دستگاه‌های مختلف و مردم برگزار شد اظهار داشت : مواسات و همدلی از توصیه‌های دینی است و یکی از ویژگی‌های شهدا روحیه مودت، همدردی، همدلی با مردم بوده است.

وی با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، افزود:شهید سلیمانی علی‌رغم همه ماموریت‌ها و مشغله‌های کاری کمک‌رسانی به مردم را در دستور کار داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه  در ماجرای سیل بارها حضور ایشان را در صحنه دیدیم ، بیان کرد: موکب‌داران و گروه‌های جهادی با مساعدت حاج قاسم  برای خدمت به مردم عازم شدند.

وی با تاکید بر اینکه او یک فرمانده نظامی با شجاعت بود، ادامه داد: حاج قاسم از هر فرصتی برای یاری مردم استفاده می‌کرد.

امام جمعه کرج ب ااشاره به ایام فاطمیه بیان کرد:در تاریخ اسلام پیغمبر به حضرت زهرا(س) فرمودند: ام ابیها، یعنی مادر پدرش و پیغمبر گویی به مادرش خدمت می کرد و حضرت زهرا نیز با پیغمبر رفتار مادری داشتند. 

وی یکی از معانی ام را اساس و ریشه نامید و تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر پیغمبر نبود ما عالم را خلق نمی‌کردیم و اگر علی نبود نه پیغمبر را خلق می‌کردیم و نه عالم را و اگر فاطمه نبود نه تو و نه علی را خلق می‌کردیم.

حسینی‌همدانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: شیعیان ما را در سه مرحله امتحان کنید در وقت نماز و چگونگی مواظبت‌شان بر آن، در نگهداری اسرارشان از دشمنان و همدردی و کمک به برادرانشان و ما از اهل بیت مواسات را یاد گرفتیم و در دوران غیبت یکی از نشانه‌های شیعیان مواسات است.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان تراز ادامه داد: همدردی فقط مالی نیست و انسان تراز در عصر غیبت انسان ولایی است و ارتباط با ولی، ارتباط با مردم و جهاد با دشمن ویژگی‌های انسان تراز است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در احوالات شهید سلیمانی این سه ویژگی وجود داشت و شهید سلیمانی انسان تراز بوده تصریح کرد: همین دستگیری و محبت‌ها و ارتباط با مردم در ابعاد گوناگون و نگرش به انسان بود که سبب شد شهید سلیمانی چهره ای جهانی شود و این ویژگی انسان منتظر باید باشد که به هیچ قوم و قبیله ای توجه نداشت. 

نماینده ولی فقیه در البرز  با اشاره به اینکه ما وظیفه ای داریم که باید خوب انجام دهیم، متذکر شد: اخلاص شهید سلیمانی و کمک به افراد در راه اطاعت از خدا رمز موفقیت و محبوبیت شهید سلیمانی بود.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …