جمعه , 31 فروردین 1403

مهارت‌آموزی در مراکز دولتی فنی‌وحرفه‌ای “رایگان” است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  غلامحسین حسینی، در حاشیه بازدید از  نمایشگاهی مهارت محور اظهار داشت: این نمایشگاه حدود 440 فرصت شغلی را شناسایی کرده است که برخی از آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان سرمایه نیاز دارند.

وی افزود: تلاش ما این  است که به خانواده‌ها و جوانان خلاق این پیام را برسانیم که ایجاد شغل و راه‌اندازی با یک مهارت قابل انجام است.

 رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور  با بیان اینکه مهارت آموزی در 400  مراکز دولتی فنی و حرفه ای رایگان است، بیان کرد: در سایر مراکز زیرمجموعه و وابسته مهارت آموزی مستلزم پرداخت هزینه است.

حسینی افزود: طبق برنامه ریزی افرادی که مهارت آموخته مراکز فنی حرفه ای هستند برای دریافت وام به مراکزی همچون صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند تا شغلی برای آنها ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه   افراد آموزش دیده حتی در بستر کار نیز مشمول حمایت وزارت کار می‌شوند، عنوان کرد: سازمان فنی حرفه ای با هدف ایجاد اشتغال مهارت آموزی است و 45 درصد ورودی‌های سازمان فنی حرفه ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که با هدف آموزش مهارت فعالیت در بازار ثبت نام می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی برای افراد بیکار در جامعه ادامه داد: این افراد  که اموزش دیده اند جذب بازار می‌شوند و از مهارت خود استفاده می کنند.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …