شنبه , 1 اردیبهشت 1403

وزیر کار در کرج: با سرمایه اندک هم می‌توان شغل ایجاد کرد/ صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی به ۳ماه رسید

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از   کرج،   حجت الله عبدالملکی در بازدید از نمایشگاه  فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌ سرمایه که در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: با مهارت آموزی و سرمایه کم می توان ایجاد شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه برگزارشده توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای البرز  افزود: در این نمایشگاه بالغ بر 120 شغل از حدود 430 شغل شناسایی‌شده غرفه دارند و با سرمایه یک تا 10 میلیارد تومان، مشاغل کم سرمایه معرفی می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد خروجی برگزاری نمایشگاه و اقدامات در حوزه فعالیت های مهارت محوز بیان کرد: با توسعه و ترویج مهارت آموزی مشاغل زیادی بدون نیاز به سرمایه گذاری بالا ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در سازمان فنی و حرفه ای اقدامات آموزشی بسیار عالی رقم خورده است، بیان کرد: یکی از این اقدامات که به نوعی انقلابی صورت گرفته، در عرصه آموزش های فنی و حرفه ای است؛ دوره صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از حدود 8ماه به 3ماه رسید.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اگر همکاران ما نتوانند ارزیابی‌های مورد نیاز را سریعاً انجام دهند، سامانه به صورت خودکار 3ماهه مجوز را صادر می کند، تصریح کرد:  بعد از اجرای این تصمیم تاکنون بیش از 1800 آموزشگاه مجوز گرفته اند و کار خود را شروع کرده اند.

وی ادامه داد: حدود سه سال قبل این موضوع را مطرح کردیم که حتی با یک میلیون تومان هم می توان یک کسب و کار و یا فعالیت تولیدی را آغاز کرد،اکنون بعد از گذشت این بازه زمانی در نمایشگاهی که دایر شده است، مشاهده کردیم که برخی از کسب و کارها با همان سرمایه یک میلیون تومانی کار خود را شروع کرده اند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه مشاغل نوین رو به رشد و پیشرفت هستند، گفت: آینده کشور در  ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه در حوزه مشاغل خانگی و با سرمایه کم است.

وی گفت: در سطح فعالیت‌های سازمان صمت هم فعالیت‌های خوبی در حوزه های صنعت و تولید و راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل و نیمه ساخته انجام شده است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی تسهیلات تکلیفی در بودجه سال 1400 در قالب تبصره‌های 16 و 18 دیده شده و بانک‌ها در حال عمل به آن هستند، افزود: از شبکه بانکی و بانک مرکزی هم درخواست داریم که در  استان تسهیل این امور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای سال 1401 بر اساس آنچه که در شورای عالی اشتغال مصوب شد،سالی 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال و انواع کسب و کار های اشتغال محور منظور شده است‌ و بعد از تصویب بودجه آیین نامه مورد نظر آن به تصویب دولت خواهد رسید گفت: از فروردین ماه سال آتی بر اساس آن اقدام می‌کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: مربیان فنی و حرفه ای حتی با سرمایه‌های بسیار کمتر توانسته اند برای 7 هزار نفر اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا بار اشتغال به سمت مشاغل خرد و خانگی هدایت شده است، افزود: اما در کشور ما متاسفانه بیشتر بر مشاغل صنعتی بسیار سرمایه بر متمرکز شده ایم.

وی توضیح داد: در دوره کنونی می‌خواهیم از ظرفیت مشاغل مهارت منور کم سرمایه بر استفاده کنیم، امیدواریم با این روش بخشی  قابل توجه از اشتغال کشور را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …