جمعه , 14 اردیبهشت 1403

توسعه مشاغل خانگی از نیازهای معیشتی در البرز است

«جهانگیر شاهمرادی» بعد از ظهر  پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: طبق دستور استاندار البرز ، رصد مرتب کار و اشتغال و بهره گیری از شاخص های مشارکت اقتصادی، بیمه بیکاری مقرری بگیران و نیز ساماندهی افرادی که در جستجو کار هستند مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا نشست های  تخصصی کار گروه اشتغال هر دو هفته یکبار با هدف برنامه ریزی در بستر کاهش بیکاری برگزار می شود.

وی با تکیه بر آخرین آماری اداره کل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی استان  نرخ بیکاری استان را ۸.۳ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان از میانگین کشوری پایین تر است. 

شاهمرادی گفت:  از ماه گذشته تا کنون بیش از ۲ هزار  نفر به دریافت کنندگان بیمه  اجباری در البرز اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و سرمایه گذاری ها در ایجاد اشتغال در استان با روند خوبی همراه شده است افزود:  در حوزه های جهاد کشاورزی،  تاسیس گلخانه ،‌ کشاورزی دانش بنیان و نیز  ترغیب سرمایه گذاری های کلان در مسیر کارآفرینی ،  تولید و اشتغال برنامه های مناسبی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: سازمان صمت استان در سرمایه گذاری های متکی بر دانش روز را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد، زیرا این مهم کاهش قیمت تمام شده را در پی دارد و زمینه را برای توسعه تولید کالاهای صادرات محور فراهم می کند.

شاهمرادی افزود: امروز یکی از دغدغه های اصلی فرمانداران شهرستان های استان کمبود نیروی کار است، لذا قرار شد با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیرو های کار ماهر مورد نیاز بازار کار استان تامین شود و این مهم  جمعیت مقرر بگیران بیمه بیکاری استان را کاهش می دهد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …