جمعه , 10 فروردین 1403

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح: “حاج قاسم” ‌طراحی دشمنان را در عراق و سوریه به‌هم زد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  سردار بهرام‌ حسینی‌مطلق در اجتماع سلیمانی‌ها که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) کانون شهید سبحانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج برگزار شد، با  تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در جهت بزرگداشت سردار دل‌ها و زنده نگه‌داشتن مکتب او هرآنچه را در توان داریم به‌کار گیریم.

وی گفت: زحمات سردار سلیمانی در طول حدود سه دهه پس از دفاع مقدس در امتداد دفاع مقدس بود و عملاً در دفاع از جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش مضاعف کرد.

 رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان “شاید اشتباه باشد که بگوییم دفاع مقدس هشت سال بود”، اضافه کرد: جنگ تحمیلی هشت سال بود اما دفاع مقدس، پیش از جنگ نیز وجود داشت و تا پس از آن نیز ادامه داشت اما با جغرافیا، منطقه و روش متفاوت.

وی با ابراز اینکه می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت دفاع مقدس، دوره فرماندهی سردار قاسم سلیمانی بر محور مقاومت بود، تصریح کرد: وی در آن مسیر اهدافی را دنبال می‌کرد که توانست به‌خوبی به آن‌ها جامه عمل بپوشاند. دشمن ما را رها نکرده بود اما سردار سلیمانی، تهدیدها را از مرزهای کشور دور و محور مقاومت را تقویت کرد و وی به‌عنوان نماینده و بازوی توانمند جمهوری اسلامی در منطقه اقدامات مهمی را انجام داد.

سردار حسینی مطلق نتیجه زحمات و اقدامات حاج قاسم را حاکم شدن امنیت و آرامش بر کشور و برقرار شدن ثبات و امنیت در منطقه دانست و با اشاره به اینکه جغرافیای منطقه، صحنه رویارویی رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت بود، خاطرنشان کرد: به‌همت سردار سلیمانی و یارانش، خاورمیانه متمایل به جمهوری اسلامی ایران و علاقه‌مند به محور مقاومت شکل گرفت و نقشه‌های استکبار، نقش بر آب شد. حاج قاسم در جبهه مقاومت میدان‌داری می‌کرد.

وی با تصریح به اینکه یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی، ظرفیت‌سازی بود، تأکید کرد: وی از هیچ همه‌چیز می‌ساخت و با تعداد انگشت‌شماری از یارانش به یاری جبهه مقاومت می‌شتافت، جبهه مقاومت پیش از حاج قاسم نیز وجود داشت اما در زمان فرماندهی او متحول و ظرفیت‌های جدیدی به ظرفیت‌های اسلام و انقلاب و نظام افزوده شد.

سردار حسینی مطلق با یادآوری اینکه زمانی که سردار دل‌ها وارد معرکه سوریه شد، با یک برآورد نظامی دریافت که مقابله با اقدامات دشمنان و خنثی‌سازی آن‌ها نیازمند توان و امکانات و تجهیزات بسیار است، ادامه داد: در چنین شرایطی، حاج قاسم به ظرفیت‌های پنهان منطقه روی آورد و جوانان علاقه‌مند را سازماندهی کرد، بخشی از ظرفیت‌های کشورهای منطقه را نیز به‌کار گرفت و مدل جدیدی از عملیات مرکب را سازماندهی کرد و الگوی جدیدی را ابداع کرد، وی به‌گونه‌ای ظرفیت‌ها را سازماندهی کرد که هرجا نیاز باشد، همه با یک هدف واحد که اعتلای ارزش‌های نظام و انقلاب است، پای کار می‌آیند.

وی با ابراز “در دوران کنونی، شهید مدافع حرم به یک برند و ارزش تبدیل شده است و کشورهای مختلف احساس می‌کنند مدافع حرم هستند”، تصریح کرد: حرم اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آسیب ببیند، همه حرم‌ها آسیب خواهند دید، سردار سرافراز سپاه اسلام با ظرفیت‌آفرینی و فرماندهی مقتدرانه، تهدید را از جمهوری اسلامی دور کرد، طراحی دشمنان را به‌هم زد و اجازه نداد شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که هدف آن‌ها بود، بلکه آن‌طور شد که جمهوری اسلامی می‌خواست.

وی بازگشت ثبات و امنیت به کشورهای هم‌پیمان با ایران را یکی از دیگر از اهداف حاج قاسم برشمرد و ادامه داد: با توجه به مردم‌پایه بودن امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران مدام تأکید می‌شد که برای برقراری امنیت در سوریه باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود، سردار دل‌ها و یارانش از طریق قبایل، عشایر و بزرگانی که در سوریه بودند، مردم را مسلح کردند و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دادند و موفق شدند سوریه را از دهان گرگ بیرون بکشند.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اظهار “اکنون سوریه به یک کشور باثبات تبدیل شده است”، عنوان کرد: حاج قاسم همیشه می‌گفت باید “قدردان حکیمی باشیم که سکان هدایت جمهوری اسلامی را در دست دارد”، تدبیر اصلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت اما سردار سلیمانی بسیار مبتکرانه و خلاقانه و به‌شیوه‌های مناسب و مطلوب آن را اجرا می‌کرد.

سردار حسینی مطلق خاطرنشان کرد: ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اذعان می‌کرد که “قبلی‌ها رسیدن به اهدافشان در رابطه با ایران، هفت تریلیون دلار، احمقانه هزینه کردند و الآن مجبورم با چراغ خاموش و در نهایت احتیاط وارد عراق شوم، در تمام طول عمرم به این اندازه نترسیدم”.

وی با بیان اینکه حاج قاسم قاعده‌ای را پیاده کرد و به اثبات رساند که پیروزی ارتش‌های کوچک و مردمی بر ارتش‌های مدرن و پرهزینه بود، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی بسیار مؤثرتر از حیات او بود تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ “شهادت او زنده بودن انقلاب ما را به رخ دنیا کشید”. با شهادت این سرباز بی‌ادعای وطن، دیدید که چه شور و هیجانی در کشور و منطقه ایجاد شد و ده‌ها میلیون نفر از طیف‌های مختلف اعم از پیر و جوان، با حجاب و کم‌حجاب، شیعه، سنی، ایرانی و خارج از سراسر دنیا در مراسم تشییع پیکر او شرکت و به وی ادای دین کردند.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح افزود: اگر پیکر سردار دل‌ها را در 31 استان کشور تشییع می‌کردند، تاریخ‌سازترین و انبوه‌ترین جمعیت را در هر استان شاهد بودیم. پس از مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، بلای آسمانی کرونا نازل و تجمعات تعطیل شد. اگر دشمنان ذره‌ای تفکر کرده بودند که پس از شهادت حاج قاسم ممکن است چه تحولاتی ایجاد شود، دست به این عمل نمی‌زدند زیرا همه معتقد هستند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.

سردار حسینی مطلق با اظهار اینکه حاج قاسم مزد سال‌ها مجاهدت و رشادت خود را با شهادت گرفت و به یک مکتب تبدیل شد، اضافه کرد: به‌گفته دوستان نزدیک سردار سلیمانی، او دوست داشت در عراق شهید شود زیرا معتقد بود حتماً حکمتی وجود داشته است که حضرت علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و برخی دیگر از ائمه در این کشور به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: این سردار سرافراز سپاه اسلام در نیمه‌های شب و به‌دستور پلیدترین فرد روی زمین به شهادت رسید و برای همیشه ماندگار شد، هم حیات و هم شهادت سردار دل‌ها مایه خیر و برکت بوده و هست و تلفیق این دو با یکدیگر موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان مکتب سلیمانی را مطرح کنند.

انتهای پیام/ش+

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …