جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۲ طرح عمرانی و خدماتی برای عشایر سبزوار به ثمر نشست

حمید کیانی‌مهر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ واقع در بخش روداب سبزوار ۶۵ میلیارد ریال هزینه دربرداشت که با بهره‌برداری از این سازه فنی، استفاده بهینه از منابع آبی با هدف ممانعت از هدررفت این مایع حیاتی در این منطقه میسر شده است. 

وی گفت: اجرای بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ سبزوار کمک موثری به تامین آب چاههای مالداری و تقویت قناتها در این منطقه است.

وی افزود: احیای کشت و کار در زمین های پایین دست از دیگر مزیتهای ساخت این سازه فنی است که ایجاد رونق تولید محصولات دامی و زراعی زمینه لازم را برای مهاجرت معکوس روستاییان به منطقه ذوالفرخ سبزوار فراهم می‌کند. 

کیانی‌مهر ادامه داد: ۱۴ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرحهای تامین پایدار آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر در بخش روداب شهرستان سبزوار هزینه شد.

وی گفت: این میزان سرمایه‌گذاری اهالی چهار منطقه عشایری و دیگر ساکنان بخش روداب را بطور پایدار از آب شرب بهداشتی برخوردار کرده است. 

رییس اداره امور عشایری سبزوار افزود: دامداران عشایر این شهرستان با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …