چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

حماسه ۹ دی نماد حضور همیشگی مردم در دفاع از ارزش ها است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: در واقع مردم  در حماسه بزرگ نهم دیماه به جهانیان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند و در برابر هر چیزی که مغایر با این ارزش ها باشد، ایستادگی خواهند کرد.

وی  با بیان اینکه به این واقعه بایستی از جهات مختلفی نگاه کرد، گفت: چرا که این واقعه یک بعد ندارد و جریان های به وجودآوردنده، جریان مردمی که با آن مقابله کرد، خواص آگاه، خواص بی بصیرت، خواص مطرود، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، سرویس های جاسوسی و ضد انقلاب، کشورهای استکباری، سفارت هایی که در کشورمان مستقر بودند، جریان سکولار و سست ایمان داخلی، پیامد و آثار فتنه، عوامل خنثی کننده و از همه مهم تر نقش رهبر در کور کردن فتنه مسایل مرتبط با این جریان بوده و پرداختن به هر کدام یک فصل جداگانه ای می خواهد.

وی با اشاره به نقش مردم در این جریان تصریح کرد: در این رابطه همین کلام امام(ره) گویا است که « من با جرات مدعی هستم که ملت ایران در عصر حاضر بهتر از ملت عصر حجازدر عهد رسول الله(ص)، کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی(ع) است ».

حسینی همدانی ادامه داد: این بدان معنا است که مردم درست، دقیق، خوب و به موقع عمل کردند، دشمنان انقلاب چون شناخت کافی از عرق دینی و ملی مردم ایران و توجه ای به نقش و حضور این مردم در تمام عرصه ها ندارند، هرازگاهی تحرکاتی علیه مردم، نظامی مردمی و ستون اصلی این مردم یعنی ولایت فقیه دارند.

وی ادامه داد: دشمنان تصور کردند که ۳۰ سال از انقلاب گذشته، همه چیز تغییر کرده و مردم دست کشیده اند و دیگر از ولایت نیز حرف شنوی ندارند لذا وارد عرصه براندازی نظام با استفاده از سه تاکتیک شدند؛ نخست اینکه اگر بتوانند جلوی گسترش و صدور دامنه انقلاب اسلامی را بگیرند، دوم اجازه ندهند حاکمیت سیاسی که بر اساس آموزه های دینی به وجودآمده ثبات داشته باشد تا الگوی کشورهای دیگری اعم از مسلمان و یا غیر مسلمان باشد و سوم تلاش برای براندازی با استفاده از عناصر معلوم الحال داخل و خارج را برنامه ریزی کرده بودند.

خطیب جمعه کرج گفت: دشمنان به دنبال این بودند که چهره هایی که مطرود انقلاب بودند را مقدس جلوه داده و از سوی دیگر دشمنان قسم خورده نظام با کار رسانه ای و تزیق پول و با حربه انتخابات در آن مقطع شروع به تاختن علیه نظام  کردند اما ایمان به خدا و توکل در مردم بصیرتی روز افزون به وجود آورد که منشا حضور کم نظیرشان در عرصه حمایت از ولایت و اهداف انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه فتنه پیچیده و سنگین هر روز  نقش جدیدی بازی می کرد، خاطر نشان کرد: به ساحت قدسی اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین(ع) و عاشورا اهانت کردندو گور خودشان را به دست مردمی که عاشق امام حسین(ع) بوده و هستند کندند، در حقیقت امام حسین(ع)  به کمک مردم آمد و مقدمات حضور به موقع و میلیونی مردم با بصیرت و با غیرت همراه با انسجام و وحدت ملی فراهم و حماسه بزرگ و ماندگار ۹ دی سال ۸۸ در تاریخ ایران ثبت شد.

حسینی همدانی افزود: حماسه ۹ دی در بحبوحه تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه و فضاسازی های سران فتنه به دنیا نشان داد که جامعه ایران با سلایق و علایق مختلف در اصول خود یعنی اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و استکبار ستیزی یکصدا و مستحکم است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کردند که آقا فرمودند که« این حضور تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود»، از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که فتنه ۸۸ به دقت تمام، چند لایه و برای اجرای گام به گام برنامه ریزی شده بود تا حیثیت نظام و عزت مردم را از بین برده و نفوذ ایران در معادلات بین المللی را کم کرده و به جبهه استکبار امیدواری بدهد.

امام جمعه کرج ادامه داد: در این بین برخی یاران کم عمق، بی بصیرت انقلاب را در برابر نظام قرار بدهد، لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، فتنه ۸۸ یک رزمایش عظیم برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اما خیلی زود این رزمایش به عملیات واقعی تبدیل شد و میدان نبردی که مهم ترین و سخت ترین تصمیم ها در کمترین زمان گرفته و در صحنه با مدیریت رهبر انقلاب و توصیه های ایشان هدایت می شد در غیر اینصورت نتیجه به گونه ای دیگر رقم می خورد.

حسینی همدانی افزود: یکی از مهم ترین درس های فتنه ۸۸ این است که تشدد و پراکنده شدن از آرمان های امام، شهیدان و منویات ولایت و رهبری آسیب های جدی به نظام و مردم خواهد زد، در واقع ۹ دی خط امام را از غیر امام جدا کرد، سران فتنه نه توانستند خط امامی باشند و نه دیگر در بین مردم جایگاهی داشتند که این مهم یکی از دستاوردهای کمتر دیده شده ۹ دی است.

وی  در ادامه با اشاره به شاخص های خط امام(ره) تاکید کرد: این شاخص ها مشخص است مانند تاکید ایشان بر قانون و یا اینکه هر اقدامی را که سبب خوشحالی دشمن شود را سرزنش می کنند و یا ورود و قدرت لیبرال ها به شدت مانع می شدند، به عنوان مثال امام(ره) می فرمودند که ” تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیافتد”، که بعد از آن دیدید هشت ماه لیبرال ها در تایید مواضع فتنه گران بیانیه دادند، یعنی به دنبال این بودند که آنها را سرکار نگه داشته و بیاورند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: با اینکه امام(ره) خاندان پهلوی را برای همیشه تاریخ به زباله دان تاریخ فرستاد و بعدها دیدید که فرزند پهلوی با صراحت اعلام کرد که با سرنگون کنندگان پدرم به یک تقاطع مشترک رسیدیم، به همین منظور باید خط امام(ره) را به خوبی یاد گرفت، چرا که ایشان بهترین شاخص برای رسوا کردن خط فتنه است و کسی که به دنبال تحقیق راجع به فتنه است خط امام(ره) را جلوی خود گذاشته عملکرد دیگران را نیز ببیند، باید خط امام(ره) را به خوبی شناخته و جلوی تحریف و انحراف این خط را بگیرید چرا که دست هایی به دنبال تحریف و انحراف این حرکت هستند.

حسینی همدانی با اشاره به جهاد تبیین مقام معظم رهبری گفت: این جهادی که ایشان فرمودند در اینجا کمک کار خواهد بود.

 پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) ب

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)  اشاره  کرد و گفت: در این روزهایی که کشور را تهدید به حمله نظامی و انهدام مراکز هسته ای می کنند، رزمایش بزرگ و تهاجمی پیامبر اعظم(ص)  نه تنها تمرینی و دفاعی بود بلکه به لحاظ مقطع زمانی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی ضمن تقدیر از  رزمندگان و دلیرمردان عرصه دفاع از کیان نظام اسلامی عنوان کرد: از ویژگی های این رزمایش این است که از نیروهای بسیج برای آمادگی بیشتر استفاده شد، بدین معنی که در این رزمایش تنها از کادرهای رسمی نیروهای مسلح استفاده نشد بلکه نیروهای بسیج نیز آمدند که یعنی گستردگی و بزرگی این عملیات تهاجمی.

حسینی همدانی گفت: در واقع پیام اصلی رزمایش این بود که وقتی استکبار و دشمنان ایران انقلابی را تهدید می کنند بدانند چون نظام اسلامی متعلق به مردم است، این مردم از نیروهای مسلح خود می خواهد که نسبت به کوچکترین اقدام دشمن، سخت ترین و سهمگین ترین واکنش را نشان دهند.

وی ادامه داد:  اگر در این وضعیت دشمنان بهانه ای را آوردند واکنش محدود نیست بلکه به گونه ای عملیات می شود که کار دشمن یکسره  خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در البرز خاطر نشان کرد: البته این را نیز دشمنان ما باید بدانند که در این نوبت اگر خطایی بکنند فقط با ایران مواجه نیستند بلکه محور مقاومت که دنبال بهانه است یکپارچه در مقابل آنها خواهد بود و تمام منافع استکبار را در منطقه و جهان مورد هدف قرار خواهند داد.

حضرت مسیح(ع) مبارز و خدای محور بود

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرا رسیدن  سالروز میلاد  خجسته حضرت عیسی ابن مریم (ع)  گفت: این پیامبر بزرگوار مانند بقیه انبیا مبارز و خدا محور بود اگر چه این ویژگی مهم مانند کتابش مورد تحریف قرار گرفته و حتی دستورات اخلاقی این پیامبر الهی آنگونه که هست عمل نمی شود.

وی ادامه داد:  امروز  تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر، سلاح های کشتار جمعی و استکباری ، کشورهایی هستند که خود را پیرو مسیح (ع) می دانند یا حداقل سران این کشورها مدعی هستند، این در حالی است که این پیامبر بزرگوار از نحوه میلاد تا پایان رسالتش همه چیز معجزه گونه بود.

امام جمعه کرج به تربیت دینی و معنوی  حضرت مریم (ع ) اشاره کرد  و گفت: این بانوی معصومه و مطهره به دلیل تولد فرزندی قدسی از زنان برتر عالم خلقت است.

تقدیر امام جمعه کرج از عملکرد هلال احمر برای نجات جان طبیعت گردان 

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه پیش آمده برای تعدادی طبیعت گرد در هفته گذشته در استان اشاره و ضمن قدردانی  از عملکرد هلال احمر گفت: برادران ما در هلال احمر امداد  و نجات خوبی را در هفته گذشته انجام داده و از سوی دیگر از مردم خوب و ولایتمدار دیزین، ولایت رود و اطراف آن و دیگرانی که به موقع کمک رسانی و اجازه ندادند که فاجعه ای صورت بگیرد تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن گفت: وی از دلیران دوران دفاع مقدس بود، شهیدی که چند شب قبل از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی به وی خبر شهادتش را داده بود.

امر به معروف و نهی از منکر به معنای تجسس کردن نیست

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: البته تجسس کردن با روح امر به معروف و نهی از منکر سازگاری ندارد، در روزهای اخیر دیده شده که عده ای به اسم مطالبه گری در مسایل شخصی افراد ورود می کنند، این در حالی است که در مسایل شخصی نباید ورود کرد مگر اینکه آن مساله در امور کاری به خصوص از سوی مدیران تاثیر داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …