جمعه , 14 اردیبهشت 1403

چگونه از اضطراب امتحانات پیشگیری کنیم؟

علی حیدری افزود: تنفس عمیق با انجام عمل دم و بازدم صورت می‌ گیرد و به این صورت که بچه‌ها با سه شماره هوا را از بینی نگه می‌دارند و با چهار شماره فوت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌ها برای کاهش اضطراب در دوران امتحانات تمرین تن آرمیدگی یا بازی عضلانی است.

او گفت: نحوه انجام این تمرین به این صورت است که فرد باید عضلات بدنش را سفت کند و سپس رها نماید که در این صورت انقباض و انبساط بدن صورت می‌گیرد و باعث آرام شدن بدن و کاهش اضطراب می‌شود.

این روانشناس البرزی افزود: خواب ناکافی، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، استفاده از تلفن همراه و فکرهای منفی و آشفته از جمله عوامل تشدیدکننده اضطراب در دوران امتحانات است.

حیدری گفت: دیر خوابیدن، کم خوابی و حذف یکی از وعده‌های غذایی بر مغز تأثیرگذار است و برای تقویت مغز در دوران امتحانات لازم است تا دانش آموزان از مواد غذایی سالم استفاده کنند چون خوب غذا خوردن برای سلامت روحی و جسمی آن ها مفید است.

او تاکید کرد: خواب برای یادگیری به اندازه ورزش برای استقامت بدنی مهم است لذا دانش اموزان اگر می‌خواهند زمان یادگیری خود را به حداکثر برسانند باید حداقل ۶ ساعت قبل از امتحان بخوابند.

این روانشناس البرزی می گوید: ورزش تأثیر بسیار زیادی در کاهش اضطراب دارد زیرا انرژی را افزایش می‌دهد، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و موجب آرامش روان و پویایی ذهن می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …