شنبه , 15 اردیبهشت 1403

وقتی دانش متخصصان داخلی نفس را به بیماران هدیه می دهد

۳۵متخصص شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا موفق به دستیابی  فناوری طراحی و ساخت دستگاه اکسیژن ساز پرتابل (متحرک) شده اند.

وقتی دانش متخصصان داخلی نفس را به بیماران هدیه می دهدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ معاون تولید شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا  گفت: از آغاز همه گیری کرونا متخصصان شرکت کار مطالعه و تحقیق برای ساخت این دستگاه را شروع کردند و در مدت یکسال موفق به ساخت ۲۰ نمونه ازدستگاه اکسیژن ساز کانتینری شدند.

پیام شیخ الاسلام زاده با بیان اینکه این دستگاه درظرفیتهای ۴۰۰ و۶۰۰ لیتر بر دقیقه ساخته شده افزود: برای این دستگاه  تاییدیه سازمان ملی استاندارد بر اساس  خلوص ۹۳ درصد  گرفته شده است.

وی گفت: این دستگاه اولین نمونه ای است که در سایز۲۰ فوت ساخته شده و فضای آن نسبت به نمونه های قبلی نصف است.

شیخ الاسلام افزود: این دستگاه درمحوطه باز بیمارستانها نصب می شود و مخاطرات نشتی اکسیژن یا نشتی های الکتریکال را کاهش می دهد.

شیخ الاسلام زاده تصریح کرد: روش تولید اکسیژن دراین دستگاه جداسازی یک گاز مشخص از مخلوط چندین گاز است، جداسازی تحت فشار وبراساس مشخصات مولکولی وتفاوت درمیزان جذب برروی جاذب با تکنولوژی psa انجام می شود.

وی با بیان اینکه پکیج های تولید اکسیژن برای تولید محصول خلوص بالا با استفاده از هوای فشرده مورد استفاده قرار می گیرند افزود: دراین فناوری مولکولهای هوا بوسیله جاذب هاب متخلخل سطحی جداسازی می شوند وپس از اشباع شدن سطح جاذب فرایند احیاء از طریق کاهش فشار انجام می شود.

معاون تولید شرکت با بیان اینکه این دستگاه دو سوم قیمت نمونه خارجی ساخته شده ودر هردستگاه ۳۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی شده است گفت ً هزینه تمام شده این محصول بومی 20 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه سالانه درکشور به ۱۵۰ دستگاه اکسیژن ساز نیاز است  خاطر نشان کرد: درمدت یکسال ۲۰ نمونه ساخته شده واین شرکت توان آن را دارد که سالانه ۲۰۰ دستگاه بسازد و ضمن تامین نیاز داخل آن را صادر و۷ میلیون دلاری برای کشور ارزآوری کند.

وی گفت: تولید هوای فشرده توسط کمپرسور ، جذب رطوبت وگرد وغبار ،جذب گاز،دفع گاز ،حذف باکتری ها وذرات آلاینده وذخیره سازی محصول از مراحل تولید اکسیژن است.

پیام شیخ الاسلام زاده  ایمنی و ضریب اطمینان بالا، خلوص دقیق، سهولت درجابه جایی و انتقال دستگاه به مکان دلخواه، سهولت درعملیات و بهره برداری سامانه ، مقرون به صرفه و بازدهی بالای عملیات را از مزایای این دستگاه برشمرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …