چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه های غیر رسمی فردیس

علی معظمی گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار دوره آموزشی سکونتگاه های غیر رسمی برای ۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در حرفه های صنایع پوشاک،صنایع چرم و هنرهای تزئینی برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این  ۱۶ دوره آموزشی برای متقاضیان روستایی برای ۱۶۶ نفر از روستائیان استان در دوره های صنایع پوشاک،فرش،امور باغی و زنبور عسل،پنج دوره آموزشی در ندامتگاه فردیس برای زندانیان در حرفه های آموزشی سرویس کار خودرو،پرورش قارچ و عرقیات گیاهی طی ۶ ماه گذشته برگزار شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۵ دوره آموزشی با مشارکت اصناف فردیس برای ۴۹ نفر از متقاضیان در صنایع خودرو،الکترونیک و ساختمان طی این مدت انجام شد.

معظمی گودرزی گفت: در بخش سیار ارائه دهنده آموزش اقداماتی در روستا، زندان، دانشگاه  و پادگان به عنوان سکونتگاههای غیر رسمی انجام گرفت.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فردیس گفت: اکنون ۱۱ کارگاه در ۴۳ رشته مهارتی توسط ۱۴ مربی در مرکز ثابت و سیار به هنرجویان  شهرستان فردیس آموزش ارائه می کنند.

گودرزی افزود: ۴۶ دوره آموزشی در ۲۰ حرفه آموزشی برای ۴۱۱ نفر از متقاضیان در مرکز ثابت در حرفه های آموزشی از جمله باغبانی ،کشتکار گلخانه خاکی و هیدرو پونیک،پرورش توت فرنگی ،پرورش ماهیان سردابی ،پرورش ماهیان آکواریومی ،پرورش زالو،پرورش زنبورعسل،سرویسکار تراکتور و تیلر،آبیاری قطره ای ،گیاهان دارویی  در این مرکز به هنرجویان ارائه می شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فردیس گفت: با هدف تسریع در اشتغال جوانان طی ۶ ماه گذشته ، ۱۴۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در این شهرستان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستای فرخ آباد زیبا دشت فردیس یک مرکز تخصصی برای آموزش مشاغل و حرفه زراعی، باغی و شیلات است، گفت: این مرکز از نظر تنوع حرف و دوره های آموزشی، تخصص و توانمندی مربیان، فضای آموزشی یکی از مراکز منحصربه فرد مراکز آموزشی استان البرز است.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …