چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

تسریع در روند واکسیناسیون بستر را برای رونق گردشگری مهیا کرده است

شادی حاضری روز  دوشنبه در حاشیه سفر یک روزه هیاتی از اتاق بازرگانی و انجمن صنایع دستی قزوین به البرز با گرامیداشت هفته جهانی گردشگری گفت: با گذشت یک سال نیم از چالش شیوع کرونا ، اکنون خبر های خوبی را از رونق تدریجی فضای کسب و کار درحوزه گردشگری دریافت می کنیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته جهانی گردشگری افزود:  با فعال شدن تورهای گردشگری و افزایش حجم سفرها ، رونق فعالیت هتل ها، رستوران ها و دیگر مراکز اقامتی و پذیرایی را تجربه خواهیم کرد.

صنایع دستی البرز  با استقبال اروپایی ها همراه شده است

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ، صنایع و گردشگری البرز از  اروپا و اقیانوسیه به عنوان مقاصد صادراتی صنایع دستی البرز نام برد و گفت: محصولات صنایع دستی هنرمندان ایران زمین با استقبال مردم این کشورها همراه شده است.

حاضری افزود: استرالیا، ترکیه و نروژ از جمله کشورهای هدف برای صادرات انواع محصولات صنایع دستی هنرمندان مناطق شهری و روستایی استان هنر پرور البرز هستند.

دو استان البرز و قزوین از ظرفیت بالای گردشگری خلاق برخوردارند

حاضری  در ادمه این گفتگو با اشاره دیدار ها و مذاکرات انجام شده در سفر اخیرش به استان قزوین گفت: البرز و قزوین از ظرفیت و پتانسیل کافی برای اجرا و پیاده سازی گردشگری خلاق برخوردار می باشند و هدف حوزه گردشگری دو استان برنامه ریزی در مسیر  توسعه گردشگری در قالب فعالیت های مشترک  است.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز با تاکید بر اهمیت گسترش سطح تعامل البرز با قزوین در راستای برگزاری جلسات مشترک اظهار امیدواری کرد هنرمندان قزوین در نمایشگاه های داخلی و بین المللی صنایع دستی حضوری پررنگ و فعال تر از گذشته را تجربه کنند.

البرز و قزوین تورهای گردشگری و نمایشگاه های مشترک برپا می کنند

حاضری به امضای تفاهم نامه برگزاری مشترک تورهای گردشگری و نمایشگاه های صنایع دستی، مواد غذایی بین دو استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به بیستم مهرماه “روز البرز” از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان پیشنهاد شده است که نخستین نمایشگاه مشترک صنایع دستی با حضور هنرمندان قزوین و البرز برگزار شود و در این راستا مقرر شد  هماهنگی های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی البرز برای تعیین محل برگزاری نمایشگاه انجام می شود.

وی  به بازدید هیات قزوینی از پارک ایران کوچک در کرج که با هدف شبیه سازی بناهای شاخص و فضاهای محیطی شهرهای مختلف ایران ایجاد شده اشاره کرد و گفت:
در این پارک دیدنی هایی از جمله طراحی روستای خزری، ارگ تاریخی بم و جانمایی زیستگاه عشایر جلوه گری می کند.

حاضری  ادامه داد:  پارک ایران کوچک نشان دهنده ظرافت اقداماتی است که در خلق  آثار هنری به کار رفته است و می تواند  میزبان خوبی برای مهمانان داخلی و خارجی البرز باشد.

وی با اشاره به در پیش داشتن رویداد اکسپو ۲۰۲۱ دبی و نمایشگاه بین المللی صنعت عمان، گفت: با توجه به پتانسیل‌های دو استان البرز و قزوین می توانیم در قالب برپایی غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم و با اعزام هیات‌های تجاری و بازار یابی‌ مناسب ،  پل ارتباطی میان صادر کنندگان و واردکنندگان با دیگر کشورهای دنیا را برقرار کنیم.

رییس  کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به بازدید هیات قزوینی از کارگاه های هیات موسس جامعه تخصصی انجمن صنایع دستی استان البرز گفت: در روستای گلستانک کرج کارگاه های صنایع دستی فراوانی با مدیریت هنرمندان البرزی فعال است که در این راستا بازدید مشترکی از دو کارگاه سفال و سرامیک و چلنگری داشتیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …