جمعه , 14 اردیبهشت 1403

خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا منبع غنی فرهنگی است

سردار یعقوب سلیمانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در باغ تفریحی فرهنگی عرفان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تلاش های فراوانی باید برای ضبط خاطرات والدین شهدا و ایثارگران صورت گیرد، افزود: اینها گنج هایی گرانبها است که دیگر جایگزینی برای آن وجود ندارد و گفته های آنان خاطراتی که می تواند تعامل ایجاد کرده و اثرگذار باشد.

وی بر ظرفیت ویژه استان البرز و همجواری با استان تهران اشاره کرد و تصریح کرد: استان البرز از استان هایی است که در همجواری استان تهران قرار داد و از ظرفیتی ویژه برخوردار است و ماهیت های فرهنگی فراوانی دارد.

سلیمانی در ادامه ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در انتخابات، گفت: علیرغم هجمه  های سازماندهی و مهندسی شده و تلاش های مضاعفی که دشمنان اسلام با آن موج حرکت فرهنگی در راستای عدم حضور و مشارکت مردم در انتخابات صورت داده بودند، مردم بصیر این کشور با حضور خود به صورت جهادی حماسه ای دیگر را خلق کردند که دشمنان انتظار آن را نداشتند آن هم در شرایطی که مردم از لحاظ زندگی، معیشتی و اقتصاد در سختی قرار دارند.
وی افزود: مردم دوستدار نظام و انقلاب هستند و با عشق و انگیزه و به خاطر تداوم راه شهدا در انتخابات حضور پیدا کرده و افتخاری دوباره را خلق کردند، بعد از انتخابات  هم دشمنان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور هنوز دست از دشمنی برنداشته و در فضای مجازی تلاش می کنند تا این حماسه را کم رنگ جلوه دهند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بر ظرفیت ویژه استان البرز و همجواری با استان تهران اشاره کرد و تصریح کرد: استان البرز از استان هایی است که در همجواری استان تهران قرار داد و از ظرفیتی ویژه برخوردار است و ماهیت های فرهنگی فراوانی دارد که باید بدان توجه شود اما متاسفانه این همجواری علیرغم اینکه باید سبب پیشرفت شود متاسفانه در زمینه های مختلف به خصوص فرهنگی عقب ماندگی های جدی و فراوان و معضلات و مشکلات بیشتری دارد،  تلاش ما این است تا به این استان با یک تلاش و نگاه مثبت توجه ویژه شود.
سردار سلیمانی افزود: اگر امروز نتوانیم از این ظرفیت ویزه بهره برده و این خاطرات را برای نسل های آینده ثبت و ساماندهی قطعا غبطه خواهیم خورد.
معاون فرهنگی و اموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه نگاه بنیاد به اردوهای فرهنگی را ترویجی دانست و گفت: ما در بحث اردو عقب ماندگی های فراوانی داریم که باید جبران شود، نگاه ما در بنیاد به اردوها ترویجی است، باید بتوانیم روی محتوا تمرکز کنیم.
سردار سلیمانی ادامه داد: بنیاد در بحث اردوها باید کار نظارتی کرده و از ظرفیت تشکل ها برای برگزاری اردوها استفاده کند، تشکل های ایثارگری دارای ظرفیتی ویزه برای برگزاری اردوها هستند.
وی همچنین به  مجموعه تفریحی عرفان کرج اشاره کردو گفت: این مجموعه تفریحی نقش موثری در تعالی و برگزاری اردوهای بنیاد دارد که امیدواریم امسال بتوانیم از این ظرفیت بهره برده و برای ۸هزار نفر از ایثارگران عزیز اردوهای محتوایی و تفریحی برگزار کنیم.

استان البرز بیش از پنج هزارو ۲۵۰ شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و بیش از ۲۵ هزار جانباز بومی و میهمان دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …