جمعه , 10 فروردین 1403

مشوق های سرمایه گذاری به  شرکت های دانش بنیان در پیام اعطا می شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نادر ثناگو مطلق افزود: هم اکنون بیش ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در پیام مستقر هستند که از این تعداد ۱۰۰ واحد فعال و  ۱۶ واحد دارای گواهی دانش بنیان می باشند.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه زیر ساخت ها به عنوان یکی از برنامه های مهم در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با هدف استقرار هر چه بیشتر شرکت ها در این منطقه، مشوق هایی از جمله حداکثر ۲۵ درصد تخفیف به شرکت های دانش بنیان قابل ارائه می باشد.

ثناگو مطلق ادامه داد: در کنار توافقاتی با بانک ها با هدف ایجاد شغل و ارائه تسهیلات از سوی آنها به فعالان اقتصادی، به دنبال این هستیم تا فضایی را در پیام ایجاد تا در سایه تعامل ارتباطات صنعت با دانشگاه از فعالیت هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه ارتباطات حمایت کنیم.

وی  با بیان اینکه با استقرار این شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال قریب به ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده اظهار داشت: مرکز داده، تولید تجهیزات الکترونیک و سیستم‌های کنترل، اتوماسیون و مانیتورینگ، ابزار دقیق، تولید دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی، تولید تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی و تولید کاتالیزورهای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از جمله محصولاتی است که توسط این شرکت های دانش بنیان مستقر در پیام تولید و به بازار ارائه می شود.

وی با اشاره به ارزش سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی این شرکت ها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: این آمادگی در منطقه برای جذب و استقرار هر چه بیشتر سرمایه گذاران در بخش شرکت های دانش بنیان و فناوری های نوین وجود دارد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی فاز چهار در این منطقه با اولویت شرکت های دانش بنیان در بخش آی.تی و آی.سی.تی تصریح کرد: به همین منظور بالغ بر ۲۰ هکتار برای استقرار این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

در کنار فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، ۲ بخش باری و مسافری نیز در آن فعال است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …