شنبه , 1 اردیبهشت 1403

کلینیک تخصصی مشاوره حقوقی و جهادی استان البرز راه اندازی شد

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان کرج روز سه شنبه در آیین آغاز به کار نخستین کلینیک تخصصی مشاوره حقوقی و جهادی محبان الرضا (ع) استان البرز واقع در شهرستان کرج گفت: تنها راه نجات کشور از وضعیت کنونی که تحریم ها، گرانی ها، فشارهای اقتصادی و بسیاری از مشکلات دیگر این است ، احساس مسوولیت توسط قشرهای مختلف مردم است.

سرهنگ پاسدار مجید زنجانی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور از مشکلات فعلی حاکمیت همین نوع نگاه است، افزود: اگر در جایی می توانیم گره از کار کسی باز کنیم باید به صورت جهادی این کار را انجام دهیم که در این صورت دنیا به گرد پای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: همانطور که با همین فرهنگ و نگاه هشت سال دفاع مقدس وجنگ سخت را پشت سر گذاشتیم و بعد از آن هم یک روز در امان نبوده ایم.

زنجانی گفت: امروز آسیب های مختلفی از جمله  طلاق  در استان البرز از مهمترین مشکلات اجتماعی این استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر آن روزها در جنگ با دشمن کشته و زخمی داشتیم، امروز کشته ها و زخمی های ما همین کسانی هستند که از آسیب های اجتماعی رنج می برند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج تاکید کرد: امروز افرادی هستند که می توانند با کار جهادی در رفع این معضلات بکوشند که با راه اندازی این کلینیک تخصصی خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

زهرا ثابت مدیر گروه حقوقدانان جهادی محبان الرضا (ع) نیز در این آیین گفت: از مهمترین اهداف تشکیل کلینیک حقوقی جهادی محبان الرضا (ع) ارایه خدمات آموزشی و مشاوره حقوقی پیش از ازدواج جوانان و حل و فصل کلیه دعاوی به جهت کاهش آمار پرونده های قضایی در محاکم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: ازدواج مهمترین قرارداد زندگی هر فرد است که ابعاد زندگی اجتماعی، روانی و اقتصادی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل انجام مشاوره حقوقی قبل از ازدواج و آشنایی با حقوق و تکالیف هر یک از طرفین به ویژه زوجه دارای اهمیت زیادی است.

وی اضافه کرد: زن و شوهر پیش از تاسیس خانواده و انعقاد عقد نکاح و ازدواج بایستی برای اطلاع از حقوق قانونی و عواقب پذیرش و امضای شرایط و مفاد عقدنامه قبل از امضای آن و قبل از مراسم عقد آموزش های لازم را طی کرده و یا با یک وکیل خانواده و مشاور حقوقی متخصص دعاوی خانواده مشورت کنند.

ثابت افزود: تیم تخصصی حقوقی و جهادی محبان الرضا (ع) از بهمن ۹۹ تا کنون با جذب ۴۰ نفر از وکلای مومن و متعهد و کارشناسان حقوقی و هشت نفر از میانجیگران کیفری، در صدد آن است تا با ارایه آموزش حقوق و تکالیف جوانان پیش از ازدواج و حل و فصل تمام دعاوی حقوقی و کیفری باکمک  افراد متخصص در امر داوری و میانجیگری نسبت به کاهش آمار پرونده های قضایی محاکم و آمار طلاق و آسیب های اجتماعی این استان ارایه خدمت کند.

وی خاطرنشان کرد: گروه جهادی حقوقدانان محبان الرضا (ع) در پی اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بند ۱۰ سیاست های کلی خانواده بر ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی برای استحکام خانواده تاکید کرده اند، راه اندازی شده است.

مدیر گروه حقوقدانان جهادی محبان الرضا (ع) با توجه به افزایش روزافزون پرونده های طلاق در دادگاه ها، آموزش های حقوق و تکالیف پیش از ازدواج جوانان  را عامل تحکیم خانواده در پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی لازم و ضروری دانسته و در این امر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، بسیج سازندگی و معاونت پیشگیری از جرایم استان برای شروع آموزش حقوق و تکالیف  جوانان از دوره دوم متوسطه ارایه خدمت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات ارایه شده در این کلینیک برای مددجویان کمیته امداد و نیازمندان رایگان می باشد، اظهار امیدواری کرد که به زودی با اجرایی کردن این طرح نو و جهادی در استان البرز، بتوانیم آمار طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از اختلافات خانوادگی را به صفر برسانیم.

کلینیک تخصصی مشاوره حقوقی و جهادی استان البرز در جنب آموزش و پرورش ناحیه سه کرج مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …