یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

بورل از تلاش اروپا برای جلوگیری از تشدید تنش میان کی‌یف و مسکو خبر داد

به گزارش ایرنا، بورل در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا  (La Repubblica) گفت: ما از ظرفیت دیپلماتیک خود استفاده می کنیم تا به روسیه بفهمانیم که این (حمله ادعایی) نقض شدید قوانین بین المللی است.

وی با تاکید بر اهمیت  نشست آتی بروکسل افزود: ما برای جلوگیری از وقوع بحران کار می کنیم اما در صورت مواجهه با هر شرایط پیش بینی نشده، اتحادیه اروپا قاطعانه از اوکراین حمایت خواهد کرد.

سخنان بورل در حالی بیان می شود که در چند هفته گذشته اوکراین و برخی از کشورهای غربی در مورد آنچه که “اقدامات تهاجمی” روسیه در مرزهای خود توصیف می کنند، ابراز نگرانی کرده اند.

روسیه با تکذیب ادعاهای مظرح شده درباره حمله احتمالی به اوکراین اعلام کرد که نیروها را در قلمرو کشورش و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند.

کی یف و متحدان ناتو نسبت به تحرکات نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین هشدار دادند و ابراز نگرانی کردند که درگیری در شرق اوکراین می‌تواند تبدیل به یک جنگ تمام عیار شود.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ و با آغاز مناقشه در مناطق روس تبار شرق اوکراین، صدها میلیون دلار تسلیحات به اوکراین انتقال داده است.  

در روزهای اخیر برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به کی یف حمله کند.

منابع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی ارسال مشاوران و تجهیزات نظامی جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …