پنجشنبه , 9 فروردین 1403

مبلغان در عزاداری ماه محرم امیدبخشی به آینده را در جامعه تزریق کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز چهارشنبه در حاشیه همایش ویدئوکنفرانس کشوری و استانی که با حضور خطبا و علما شاخص استان در سالن جلسات اوقاف کرج برگزار شد، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا قادر نخواهیم بود مجالس عزای امام حسین (ع) را آنگونه که شاید و باید در شأن این حضرت برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: به همین دلیل درصدد هستیم که در راستای تبلیغ و ترویج ایام سوگواری و برپایی روضه های حضرت حتی در خانه ها گام های بلندی را برداریم.

وی گفت: در قالب یک شیوه نامه پیشنهادی مقرر شد که حتی الامکان مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود و در این محافل فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود ضمن اینکه تمام عزاداران موظف به استفاده از ماسک شوند.

محافل عزای اباعبدالله الحسین (ع) بدون قرآن رونق ندارد

مسعودی افزود: محفل و مجلس امام حسین (ع) بدون قرآن رونقی ندارد لذا تقاضا شده ابتدای محفل تلاوتی آیاتی از قرآن کریم قرائت شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال در زمان عزاداری «ایران بهتر در سایه سار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توام با جهاد، تلاش و خودکفایی» می باشد، تصریح کرد: همچنین با توجه به نکات و بیانات مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب محورهایی برای سخنرانی خطبا در مجالس عزاداری پیشنهاد شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز نخستین محور را برای سخنرانی خطبا در مجالس عزاداری «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» دانست و گفت: به حق این بیانیه دستورالعملی برای 40 سال دوم انقلاب است که اگر به آن توجه شود و حواشی آن در نظر گرفته شود و این بیانیه مورد مطالعه و مداقه قرار گیرد، جامعه ما حتما به سمت و سوی استفاده از نیروهای جوان، خلاق و استفاده از علوم پیشرفته کشور رفته و همچنین امکانات نیز به همان سمت و سو خواهد رفت.

وی ادامه داد: موضوع بعدی سخنرانی ها «تبیین قیام عاشورا و تسری آن به زمان حاضر» است تا  تمام مردم بدانند اگر مردم امروز دنیا همانند مردم زمان امام حسین (ع) کوتاه بیایند و همراه با یزدیان زمان بشوند احتمال اینکه عاشورای دیگری تکرار بشود هست، لذا باید بر این محور باقی بمانیم که ما حسینی هستیم و حسینی خواهیم بود و حسینی از دنیا خواهیم رفت.

مسعودی موضوع بعدی سخنرانی ها را در باب «شناخت یزدیان زمان، جنایات استکبار و صهیونیست» عنوان کرد و افزود: شاهد بودیم در جنگی که داعش درست کرد جنایاتی را مرتکب می شدند که در واقعه عاشورا اتفاق افتاده بود، در واقعه عاشورا سر بریده بودند و این نامردمان نیز سر می بریدند و با کودکان شیعه چه ها می کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری که امسال سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» عنوان شده، بنا شد که مبلغین صحبت های لازم را داشته باشند.

وی سخنرانی در موضوع خانواده و جمعیت را نیز از دیگر موضوعات مهم برای جامعه شیعه برشمرد و گفت: موضوع فرزندآوری، تشکیل خانواده و تعمیق اعتقادات خانوادگی باید مورد بحث قرار بگیرد.

همچنین نشستی با حضور حدود 50 نفر از ذاکرین اهل بیت (ع) نیز در روزهای اخیر به صورت ملی و استانی به صورت ویدئوکنفرانس کشوری برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …