جمعه , 10 فروردین 1403

۲۲ هزار کودک البرز سنجش بینایی شدند

اسدالله حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه کودکان هدف پیش بینی شده  در استان البرز برای اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۷۵ هزار نفر است که با پوشش این تعداد کودک دراجرای طرح مذکور ۲۹ درصد کودکان این استان غربالگری شدند و  امیدواریم بتوانیم در مدت زمان باقی مانده  سایر کودکان  نیز غربالگری شوند.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۲ پایگاه ثابت بینایی با حضور ۴۱  نفر غربالگر و ۲۶ نفر بینایی سنج آماده خدمات در استان البرز هستند.

حیدری بیان داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا ۶ سال بوده که توسط افراد آموزش دیده انجام می شود و با ارایه کارت سلامت به کودکان سالم و کارت سنجش به کودکان ارجاعی به بینایی سنج به اجرا درآمده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: همچنین  امسال ۱۱۴ زن سرپرست خانوار مشمول اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها قرار گرفتند.

وی یاد آورشد: بیماری تنبلی چشم یک اختلال اکتسابی بینایی یکطرفه و گاه دوطرفه است که پس از رفع هر گونه عیب انکساری و یا ضایعه ارگانیک در چشم برطرف نشده و کماکان باقی می ماند. این بیماری اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک یا هردوچشم بسیار کم بینا و یا نابینا خواهد کرد ولی در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری می باشد.

 بهزیستی استان البرز ۵۰ هزار مددجو و بیش از ۳۲ هزار معلول را تحت پوشش دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …