پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

طرح نظارت بر مراکز خدمات گردشگری البرز تشدید شد

مرتضی نیکرو  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر همین اساس نظارت ها بر مراکز اقامتی و پذیرایی گردشگری در شهرستان های طالقان و کرج تشدید شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان و ناظران اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز به صورت سرزده از مراکز خدمات رفاهی و گردشگری استان بازدید می کنند.

نکیرو گفت : در این دوره از بازدید ها علاوه بر آموزش مدیران و کارکنان مراکز اقامتی ، پذیرایی و خدمات گردشگری ، با واحدهای متخلف برخورد قانونی می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد که برنامه هایی برای توسعه گردشگری در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی شده است.

 اکنون در استان البرز ۶۱ واحد هتل، هتل آپارتمان، مجتمع اقامتی، مهمانپذیر و اقامت بوم گردی وجود دارد  که در کلانشهر کرج ۱۱ واحد هتل چهارستاره، سه ستاره، ۲ ستاره و یک ستاره  فعال است.

 همچنین در شهرستان طالقان سه هتل سه ستاره و ۲ هتل ۲ ستاره در سال های گذشته راه اندازی شده است .  در شهرستان ساوجبلاغ یک هتل آپارتمان  فعال است.

 تعداد مجتمع های  اقامتی در کرج  سه واحد،  ساجبلاغ ۲ واحد و طالقان ۲ واحد است  و ۶ واحد مهمانپذیر نیز تاکنون در کرج تاکنون راه اندازی شده است.

همچنین اقامت بوم گردی در کرج یک واحد، ساوجبلاغ ۲ واحد و در طالقان هفت واحد فعال است.

 خانه مسافر در کرج  چهار واحد و  طالقان ۱۲  وجود دارد و شهرستانهای اشتهارد، فردیس و نظرآباد نیز فاقد هتل آپارتمان و واحدهای اقامتی هستند.

 تعداد شاغلان در این  واحد های  خدمات گردشگری ۳۷۱ نفر است .

واحدهای پذیرایی بین راهی با مجوز میراث فعالیت می کنند که در کرج ۷۱ واحد، ساجبلاغ ۱۹ واحد، نظرآباد یک واحد، طالقان، یک و  فردیس نیز یک واحد فردیس  در مجموع با ۹۵۰ نفر اشتغال خدمات دهی می‌کنند.

 تعداد سفره خانه های سنتی کرج ۱۶ واحد، ساوجبلاغ چهار واحد ، فردیس ۲ واحد و اشتهارد یک واحد دارد که افراد شاغل در این سفره خانه های سنتی تا قبل از شیوع  کرونا ۱۵۸ نفر بوده است.

تعداد دفاتر خدماتی استان  البرز ۱۳۸ واحد با ۵۵۲ نفر بوده و  تعداد راهنمایان گردشگری آموزش دیده و رسمی در البرز ۴۵۰ نفر می باشد.

 تعداد پروژه های رفاهی و خدماتی در حال ساخت میراث فرهنگی استان البرز ۳۰ پروژه  است که کارهای اولیه آنها به لحاظ اعطای موافقت اصولی و  معرفی به بانک ها انجام شده است.

 بیشتر این پروژه ها  هتل پنج ستاره، سه ستاره و مجتمع گردشگری، اقامتی، تفریحی، پذیرایی، سفره خانه سنتی و طرح های بوم گردی است.

استان البرز حدود ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد.

 از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز شهرستان طالقان آبی کرونایی و ۶ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …