یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۱۱۴ اثر صنایع دستی البرز ، تهران و مرکزی به داوری مهر اصالت راه یافتند

فریدون محمدی  روز یکشنبه در حاشیه ششمین دوره مهر اصالت ملی که در تالار قصر رز کلانشهر کرج برگزار شد،‌ اظهار داشت: ۴۹ اثر از استان مرکزی، ۳۶ اثر از استان تهران و ۲۹ اثر از استان البرز  به داوری مهر اصالت رسیده اند.

این مسوول با اشاره به اینکه آثار یاد شده یک مرحله داوری را در استان های خود طی کرده اند،‌گفت: اکنون آثار صنایع دستی در مرحله نهایی داوری مهر اصالت ملی قرار دارند.

محمدی تاکید کرد که برای اولین بار است که استان البرز میزبان برگزاری نشست مهر داوری اصالت ملی است و پنج داوری که  امروز در این نشست حضور دارند صلاحیت تشخیص و تعیین ارزش صنایع دستی را دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز اظهار داشت: این برنامه به مدت ۲ روز در استان البرز دنبال می شود  که در مرحله اول آثار و رشته‌های صنایع دستی استان مرکزی داوری و در مرحله بعد صنایع دستی تهران و سپس استان البرز داوری و در نهایت با رای داوران رشته های صنایع دستی مهر اصالت ملی  را دریافت خواهند کرد.

محمدی تاکید کرد که آثار صنایع دستی در رشته های  سرامیک، سفال، چرم، معرق و دیگر آثار مورد داروی برای دریافت مهر اصالت قرارمی گیرند.

این مسوول در تشریح مهر اصالت خاطرنشان کرد: که مهر اصالت یک نشان استاندارد در صنایع دستی است  و مختص این بخش می باشد.

محمدی تاکید کرد که کالاهای صنایع دستی که مهر اصالت دریافت می کنند نشان عالی ترین را گرفته اند؛ آثار برگزیده  در بازار صنایع دستی ایران و جهان کالای مرغوب و قابل اعتماد محسوب می شوند .

مدیر کل صنایع دستی با بیان اینکه صنایع دستی ایران همیشه فاخر بوده و هست ، افزود: صنایع دستی کشورمان  باید از گزند تعرض و کپی برداری  در امان بماند که یکی از راه حل ها همین دریافت مهر اصالت است.

وی گفت: آثاری که در این مرحله مهر اصالت دریافت می کنند برای دریافت مهر اصالت  بین المللی یونسکو می توانند نامزد شوند.

تاکنون ۶۴ اثر صنایع دستی  استان البرز مهر اصالت ملی  و  چهار اثر مهر اصالت  بین المللی یونسکو  دریافت کرده اند.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …