جمعه , 14 اردیبهشت 1403

فرهنگ حاج قاسم همچنان به قوت خود باقی است

 سردار محمدتقی اوصانلو شامگاه جمعه در مراسم کاروان هنری “روایت حبیب”، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه استان زنجان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: سردار سلیمانی از بزرگترین حادثه های روزگار از جمله عملیات کربلای ۵، والفجر ۸، فتح المبین و بیت المقدس  سالم بیرون آمد تا در جایی که لازم و روزی که نیاز جامعه جهانی بود خداوند وی را خرج کند.

وی اظهار داشت: روزیکه همه دنیا به ویژه، رییس جمهور تروریست آمریکا می گفت، بشار اسد، رییس جمهور سوریه باید برود، رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند بشار اسد باید بماند و تمامیت سوریه باید حفظ شود، این را در اصل بر اساس وجود فرماندهان و رزمندگان بزرگی همانند حاج قاسم سلیمانی فرمودند.

سردار اوصانلو با اشاره به اینکه در جنگ سوریه تمامیت ۸۰ درصد این سرزمین در دست دشمن بود، افزود: قسمت های اعظم کشور عراق نیز به همین صورت در دست دشمن بود و در زمانیکه در سوریه حتی نشست و برخاست هواپیما مقدور نبود در آن سرزمین هفته ای نبود که حاج قاسم سلیمانی به آنجا رفت و آمد نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با حاج قاسم سلیمانی روایت های مختلفی گفته و شنیده شده است، تصریح کرد: در ارتباط با روحیات حاج قاسم باید گفت ایشان بسیار مهربان بود، هیچ ساعتی از عمرش را بیهوده از دست نمی داد و همواره کارهای بزرگی انجام می داد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء شمالغرب کشور گفت: حاج قاسم از وقتی که خود را شناخت تا زمانی که به شهادت رسید، سخت کوش‌ترین فرد در زندگی خود بود، آرام و قرار و نداشت، هر فردی که می خواست ایشان را ملاقات کند، در وهله اول استرس داشت اما وقتی او را ملاقات می کرد به آرامش می رسید و احساس می کرد که او هم مثل خودش است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در هر لحظه کاری خود را آماده فدا شدن می کرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی به لحاظ نظامی و تجربه زبانزد بود و وقتی برای یکی از نیروهایش مشکلی پیش می آمد، دلش پَر می زد و در واقع خود برای انجام کارهای او پیشقدم می شد.

سردار اوصانلو با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی حمله داعش تصرف موصل، سپس سامرا و اربیل کشور عراق بود، افزود: مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق می گفت: وقتی داعش به شدت در حال پیشروی بود از آمریکای ها کمک خواستیم، آنها گفتند نمی آییم، سپس از حاج قاسم سلیمانی کمک خواستیم، وی در آن زمان در سامرا بود و با انجام اقداماتی مهم قبل از اذان صبح خود را به اربیل رساند، مدیریت کرد، این شهر را نجات داد و از ورود دشمن به آن جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: حاج  قاسم سلیمانی توانست ارتش جهان اسلام را از کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، یمن، سوریه و عراق جمع کند بطوریکه ارتش ۹۰ هزار نفری را در سوریه تشکیل داد تا این ارتش علیه آمریکا و در مقابل آن باشد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء شمالغرب کشور گفت: آمریکا حتی از به شهادت رساندن سردار سلیمانی نیز وحشت داشت به طوریکه در زمان های مختلف که شرایط این اقدام از سوی اسراییلی ها فراهم بود، این اجازه را به آنها نداد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …