یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

توانمندسازی خانواده های بازنشستگان‌ تامین اجتماعی البرز در دستور کار قرار گرفت

بهزاد غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:  اجرای این طرح در نشست مشترک اخیر  مسوولان آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی و کانون بازنشستگان البرز کلید خورد و در این راستا بستر مناسبی برای ایجاد فرصت های جدید  شغلی خانواده های بازنشستگان مهیا  شده است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد ضمن ایجاد فرصت های جدید شغلی برای خانواده بازنشستگان علاقه مند به حرفه آموزی ، این خانواده ها بتوانند بیش از پیش از برنامه ها و اقدامات رفاهی کانون بازنشستگان نیز بهره مند شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای البرز اظهار داشت: بازنشستگان پس از گذراندن دوره جوانی و اشتغال، اکنون انتظار دارند خانواده هایشان زندگی بدون نگرانی و دغدغه را سپری کنند.

غفاری با اشاره به مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم با برنامه ریزی مناسب برای حرفه آموزی خانواده بازنشستگان، زمینه های ایجاد اشتغال و درآمد زایی این عزیزان را فراهم کنیم.

وی جدی نگرفتن مهارت آموزی در برخی خانواده ها را چالش امروز جامعه عنوان کرد و افزود:  امیدواریم برنامه های درحال اجرای سازمان آموزش فنی و حرفه ، رفع این مشکل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را همراه داشته باشد.

مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال پایدار و رفع چالش کمبود نیروی کاردان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز در ادامه این گفت وگو از حرفه آموزی به عنوان رمز بازگشایی کلید اشتغال پایدار و رفع مشکل کمبود نیروی کارشناس و متخصص در استان و کشور نام برد.

غفاری گفت: اکنون در مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز اقدامات اثر بخش برای ایجاد اشتغال قشر جوان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه ها که از مشکلات ناشی از بیکاری رنج می برند مهیا شده است.

وی اظهار کرد: در شرایطی با معضل بیکاری رو به رو هستیم که بخش های مختلف صنعت ، کشاورزی و خدمات استان و کشور  بعضا با کمبود نیروی ماهر در رشته های مختلف مواجه اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز رفع بیکاری را  در گرو ترغیب جوانان به مهارت آموزی عنوان کرد و افزود:  آموزش های فنی و حرفه ای اصلی جدای ناپذیر در مسیر پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور است.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …