شنبه , 15 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز ایستگاه نقاشی انقلاب ما برپا کردند

جواد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام هنری – حماسی به صورت خودجوش از سوی دانش آموزان به صورت گروهی انجام شده که در فضای حضوری و مجازی مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی البرز مورد استقبال قرار گرفته  است.

وی بیان داشت: در این ایستگاه مبارزات ملت ایران علیه رژیم منحوس پهلوی و چهره مبارک امام و شهدای والامقام به تصویر کشیده شده است.

 رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه هنریکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین ابزار انتقال پیام و مفاهیم انقلاب است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان البرز نیز با استفاده از زبان هنر برای نهادینه کردن ارزش های انقلاب اسلامی این حرکت نمادین را به عشق امام و شهدا بویژه سرباز انقلاب ” شهید حاج قاسم سلیمانی ” اجرایی کردند.

محمدی تصریح کرد: گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درواقع زنده نگاه داشتن و پاسداری از ارزش ها و آرمان هایی است که این انقلاب برای ایران به ارمغان آورده که دانش آموزان البرزی به زبان قلم و هنرآن را به تصویر کشیده اند.

 رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: دانش آموزان در ایستگاه نقاشی انقلاب با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی برای بزرگداشت این ایام فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در این ایستگاه نقاشی، دانش آموزان وقایع انقلاب اسلامی از لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی را با تکنیک های مختلف نقاشی به تصویر می کشند.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرزیادآورشد: آثار نقاشی دانش آموزان بر روی پارچه  و برگه های کاغذی به هم متصل شده در اندازه های یک تا چهار مترخلق و یا در حال تکمیل شدن است.

وی عنوان کرد: تولید آثار هنری در رشته هنرهای تجسمی مرتبط با انقلاب اسلامی، استفاده از هنر نمایشی از جمله تئاتر و اجرای سرودهای حماسی و انقلابی از دیگر فعالیت های دانش آموزان استان البرز در راستای انتقال پیام انقلاب به گروه همسالان و دیگران است.

محمدی تاکید کرد: هنر یکی از بهترین راه های انتقال پیام انقلاب در میان اقشار مختلف مردم است که دانش آموزان البرز با کشیدن تصاویری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و نقش هایی از امام خمینی (ره) و یاران و شهدای انقلاب اسلامی و لحظات ماندگار دهه فجر را به سبک نقاشی ساده بار دیگر در اذهان تداعی می کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه مبارک فجر نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …