یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲ هزار نمایشگاه گرامیداشت انقلاب در مدارس البرز گشایش یافت

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از برپایی این نمایشگاه ها در مدارس و فضای اداری آموزش و پرورش البرز را به تصویرکشیدن رویداد انقلاب اسلامی، معرفی بیشتر شخصیت  امام خمینی (ره) و قیام آن حضرت به پشتوانه حمایت های مردمی، دستاوردهای انقلاب در ۴۳ سال گذشته به ویژه درحوزه آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و مراجعه کنندگان اداری ذکر کرد.

وی اظهارداشت: این نمایشگاه ها با رویکرد تبیین انقلاب و بیان دستاوردها ی انقلاب، تقویت روحیه انقلابی دانش آموزان و ارتقای انگیزه این قشر برای صیانت از هویت اسلامی و همچنین افزایش آشنایی کودکان و نوجوان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه های گرامیداشت انقلاب در مدارس البرز با شعار « انقلاب و مقاومت » به مدت ۱۲ روز در مدارس استان برای بازدید علاقمندان برپا شده است.

فهمیده تصریح کرد: در هر مدرسه بخشی از نمایشگاه گرامیداشت انقلاب به موضوعات مختلفی از جمله تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، بصیرت افزایی، گفتمان سازی انقلاب و روز شمار انقلاب اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان با همراهی مربیان و معاونین پرورشی مدارس رویداد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را درقالب عکس، پوستر، روزنامه دیواری، ماکت، تولید محتوا در بستر فضای مجازی،گرافیک، نقاشی، صنایع دستی، شعر و داستان، تولیدات رادیو انقلاب، دست سازه ها، کتاب و دلنوشته به تصویر کشیده اند.

وی ادامه داد: یادمان های شهدا بخش دیگری از نمایشگاه های گرامیداشت انقلاب در مدارس استان البرز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو از جمله سردار دلها « شهید قاسم سلیمانی»  را تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: در تعدادی از این نمایشگاه ها میز مشاوره با هدف پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تهاجم فرهنگی نرم دشمن و تخریب انقلاب در رسانه های معاند نیز برپا شده است.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید از این فرصت برای انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

فهمیده افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و اراده مردم به عنوان یک الگو برای سایر کشورها تبدیل شده است و هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی از نعمت امنیت برخوردار نیست.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی آغاز می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …