شنبه , 8 اردیبهشت 1403

هزار کارگر خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره امتنان ثبت نام کردند

محمدامین بابایی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ درصد کارگران ثبت‌نام شده از خراسان رضوی در این جشنواره مرد و ۱۵ درصد زن هستند.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد این کارگران دارای تحصیلات دیپلم و کمتر از آن، ۱۰ درصد فوق دیپلم، ۲۶ درصد دارای مدرک کارشناسی، هفت درصد کارشناسی ارشد و یک درصد دکتری هستند و یک نفر هم دارای تحصیلات حوزوی است.

این مدیر اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همچنین ۵۹ درصد این کارگران در بخش صنعت، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی و ۲۳ درصد در بخش خدمات شاغل هستند.

وی افزود: فرایند ثبت‌نام این جشنواره ۲۷ مهر ماه امسال پایان یافته و هم‌اینک در مرحله اولیه داوری قرار دارد. 

بابایی ادامه داد: از کارگران، گروههای کاری و واحدهای نمونه کار منتخب جشنواره امتنان در سطوح استانی و ملی طی مراسم هفته کار و کارگر سال آینده قدردانی خواهد شد.

هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.

۸۷۹ کارگاه تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۵۴۰ کارگاه از این تعداد بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

۴۰،۹ درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، ۳۹،۹ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

همچنین هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال هستند که بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است. بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.  

“جشنواره امتنان” عنوان برنامه‌ای با افزون بر ربع قرن پیشینه است که هر سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای “ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی آن” با هدف شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر، خلاق و مدیران واحدهای برتر کشور برگزار می‌شود.

نفرات برگزیده این جشنواره کار و کارگری که با مشارکت رقابتی کارگران، گروههای کار و واحدهای تولیدی برپا می‌شود با عنوان “نخبگان جامعه کار و تولید” طی مراسمی همزمان با هفته کارگر و بطور معمول با حضور رییس جمهوری، معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتظار از جشنواره امتنان هموار نمودن مسیر حوزه تولید کشور به سوی توسعه و استقلال اقتصادی از طریق کاهش وابستگیهای مهندسی و فناورانه به خارج با تاثیر شایان بر شکوفایی توانمندیهای حرفه‌ای نیروی انسانی، کشف استعدادها و بروز خلاقیتها در محیط کار و تولید است. 

یکی از دستاوردهای مهم جشنواره امتنان زمینه‌سازی میلیاردها ریال و صدها میلیون دلار صرفه‌جویی در اقتصاد ملی و صنعت کشور با بهره‌گیری از ابتکارات، خلاقیتها و ابداعاتی است که هر سال در این جشنواره کسب می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …