یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

امسال ۱۴۰میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی وارد شده است

اکبر کرامتی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته، بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال ( ۲۳۰۰ میلیارد تومان) به اراضی باغی، زراعی، بخش دام، طیور و تاسیسات و امور زیر بنایی و ادوات کشاورزی خسارت وارد شده بود، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون ۴۱ هزار هکتار از مزارع گندم استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: نیاز است با افزایش آگاهی کشاورزان و اطلاع رسانی توسط رسانه ها با توجه به مهلت بیمه گری ۱۵ روزه تا آخر آذرماه این سطح افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر انتقال روش‌ها و یافته‌های جدید علمی به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی از طریق برنامه‌های آموزشی و ترویجی، افزود: همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است گفت: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

کرامتی افزود: امسال شرایط خاصی از لحاظ بارندگی و وضعیت اقلیمی بر استان و کشور حکمفرماست و این مساله لزوم توجه به بیمه محصولات را دوچندان می‌کند چرا که پرداخت هرگونه خسارت فقط در قالب بیمه کشاورزی امکانپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی، افزود : یکی از مهمترین استراتژی هایی که می تواند در این امر موثر واقع شود، بیمه محصولات کشاورزی است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …