پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

وزیر خارجه عربستان: امیدواریم مذاکرات هسته‌ای نتیجه‌بخش باشد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فیصل بن فرحان در بخشی از اظهاراتش درباره مذاکرات لغو تحریم های ایران گفت که امیدواریم مذاکرات کنونی نتیجه بخش باشد و از منافع کشورهای خلیج فارس محافظت کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص تحولات لبنان نیز مدعی شد: میان عربستان سعودی و لبنان، هیچ بحرانی وجود ندارد، آنچه مهم است، اصلاحات واقعی در لبنان است.

وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه باید شاهد عمل دولت لبنانی باشیم، نه فقط اظهارنظر آن ها، مدعی شد: بحران در لبنان میان حزب الله و مردم لبنان است.

اخیرا در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی پیشین لبنان که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

به دنبال فشارهای سیاسی عربستان سعودی سرانجام جورج قرداحی از سمت خود استعفا داد و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان جمعه گذشته استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی کابینه خود را پذیرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …