چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

شوراهای دانش آموزی بازوی فکری مدارس هستند

سالار قاسمی روز چهارشنبه در  حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی  البرز در گفت و گو با ایرنا هدف اصلی از برگزاری این انتخابات را آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسوولیت های اجتماعی، ارتقای روحیه نقد پذیری و تمرین دموکراسی عنوان کرد و این شوراها را مهمترین بازوی فکری مدارس دانست.

وی با تاکید براهمیت انتخاب و تاثیر آن در زندگی فردی و اجنماعی دانش آموزان،خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی نظام و مدیران آینده کشور باید بیاموزند که بهترین گزینه را انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس مطالبات مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و هنری دانش آموزان را به مسئولین منتقل و پیگیری می کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در کشور برخاسته از روح مقدس نظام اسلامی و در راستای دست یابی به دموکراسی واقعی و نظام مردم سالاری دینی است، اضافه کرد: کشور ما یکی از معدود کشور هایی است که تمامی ارکان آن با رأی و نظر مردم انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: هدف از انتخابات شورای دانش آموزی تمرین انتخاب کردن ، مشارکت پذیری،مشارکت جویی و آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی است.

قاسمی  ادامه داد: دانش آموزان جوان و نوجوان شور آفرینان اصلی صحنه انتخابات هستند که می توانند با حضور چشمگیر و با نشاط خود زمینه تشکیل مجلسی توانمند و کارآ را رقم زنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز شورا های دانش آموزی را پرچمداران گام دوم انقلاب دانست وافزود: دانش آموزان می بایست توجه داشته باشند در انتخابات از دادن شعار های غیر واقعی که توانایی تحقق آن را ندارند خود داری کنند ، چرا که وعده انتخاباتی که محقق نشود باعث دلسردی رأی دهندگان می گردد.

وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان شور آفرینان اصلی صحنه انتخابات هستند که می توانند با حضور چشمگیر و با نشاط خود زمینه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مجلس و ریاست جمهوری توانمند و کارآ را درآینده رقم بزند.

 انتخابات بیست و چهارمین دوره شوراهای دانش آموزی با شعار«شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی » در استان البرز به صورت حضوری و مجازی از امروز چهارشنبه 19 آبان  تا ۳۰ آبان ماه  جاری در مدارس استان البرز ادامه دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموزدارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …