چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

سند آمادگی استان همدان در برابر مخاطرات طبیعی تهیه شد

«علیمردان طالبی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه این برنامه با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات اساتید مجرب دانشگاهی و مدیران اجرایی از اوایل سال گذشته توسط تیمی از دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی آغاز شد و ۶ ماه پیش، پیشنویس این سند آماده شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش نویس این سند به دستگاه های عضو در ستاد مدیریت بحران استان همدان ارسال شد تا نظرات خود را در زمینه آن اعلام کرده تا در سند قطعی اعمال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: این سند پس از اعمال نظر دستگاه ها هم اینک آماده ارائه شده است با این وجود پس از طرح مفاد و تبیین آن در جلسه مدیریت بحران استانداری همدان، ۱۰ روز مهلت برای چکش کاری در نظر گرفته شده است.

طالبی اظهار داشت: این سند ۴۰۰ صفحه ای حاوی تکالیف سازمان ها و نهادها برای ارتقای آمادگی و مقابله با بحران ها و مخاطرات احتمالی است و نقش هر یک از دستگاه ها به تفکیک مشخص شده است.

وی گفت: برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح به استناد بند (ب) ماده ۴ قانون مدیریت بحران کشور تدوین شده است و پس از تصویب آن باید به عنوان یک سند بالادستی هنگام اجرای طرح ها و برنامه ها مورد توجه سازمان ها و نهادها باشد.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مخاطره طبیعی در جهان تاکنون رخ داده که از این تعداد ۳۴ مورد در کشورمان و ۲۴ مخاطره در استان همدان به وقوع پیوسته است که مهمترین مخاطرات طبیعی همدان شامل خشکسالی، برف و کولاک، یخبندان، فروچاله، فرونشست زمین، سیل، زلزله و رانش زمین بوده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …