جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کشاورزان البرزی مشکلات خود را با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشتند

 به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر نماینده مردم  شهرستان  ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ ، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار که در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی  و دولت اعتقاد دارند که  تصمیم گیری و سیاستگذاری در حوزه های مختلف با کمک بخش خصوصی و تشکل ها باید انجام شود. 
وی خطاب به نمایندگان کشاورزان و دامپروران غرب استان البرز گفت: چرخه حمایت ها باید از تولید تا مصرف ادامه داشته باشد و این ۲ مکمل همدیگر هستند.

ساداتی نژاد اظهار داشت: قدرتمند شدن تشکل های کشاورزی نیازمند ساز و کار است؛ بنابراین اگر این قانون در شورای نگهبان تصویب و ابلاغ شود، به این هدف می رسیم.
وی در خصوص خرید قراردادی محصولات کشاورزی و دامی گفت: ما خرید قراردادی را به خرید تضمینی ارجح می دانیم و در این دوره، یکی از برنامه های ما تشویق و حمایت از کشاورزی قراردادی است.
علی حدادی نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ ، نظرآباد و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به کشاورزان و دامداران ، گفت : تامین امنیت غذایی امروز از چنان اهمیتی برخوردار است که همه کشور ها در تلاشند تا غذای خود را تا حد امکان  در داخل تامین کنند و حداقل وابستگی را به واردات داشته باشند.
وی ادامه داد: این موضوع  پس از شیوع کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده  و بسیاری از  کشورها تامین نیاز داخل کشور خود را در اولویت قرار داده و صادرات خود را قطع یا محدود کرده اند.
نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان چهارباغ بیان داشت :شنیدن بی واسطه مشکلات و موانع و دیدارهای چهر به چهره با افراد موجب انعکاس و پیگیری و رفع مشکلات در سطوح مختلف می شود .

حدادی با اشاره  به اتحاد بین مجلس و دولت افزود: بررسی مشکلات با همدلی مجلس و دولت موجب می شود رفع مشکلات در زمان کمتر صورت پذیرد و  امید بخشی در جامعه به وجود می آورد.

کمبود آب،  مشکلات خشکسالی، کمبود نهاده های دامی، مشکل تامین علوفه، بیمه و نبود صنایع فرآوری از جمله مشکلاتی بود که از سوی کشاورزان در این نشست مطرح شد.

استان البرز دارای حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …