یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

پژوهش سرای دانش آموزی معلم البرز رتبه اول کشور را کسب کرد

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا اظهارداشت: براساس نتایج اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد برنامه های پژوهش سراهای دانش آموزی کشوردر سال تحصیلی گذشته شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای دانش آموزی کشور هر ساله توسط دفتر معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و با تکمیل فرم های ۲۳ گانه صورت می پذیرد که پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج موفق به کسب بالاترین امتیاز شد.

وی بیان داشت: پژوهش سرای معلم دارای قطب نجوم، زیست فناوری و دبیرخانه جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی است و همه ساله دانش آموزان عضو این پژوهش سرا با کسب رتبه های متعدد در جشنواره های ملی و بین المللی ابداعات و اختراعات، جوان و نوجوان خوارزمی ، چاپ مقالات پژوهشی در نشریات معتبر و ثبت اختراعات می باشد.

قاسمی با بیان اینکه این پژوهش سرا از سال ۹۵ بجز یک سال موفق به کسب عنوان پژوهش سرای برتر در ارزیابی پژوهش سراهای وزارت آموزش وپرورش شده است،اضافه کرد: داشتن بالاترین آمارثبت اختراعات جدید، برگزاری جشنواره های استانی،برپایی نمایشگاه تخصصی پژوهش و دوره های آموزشی و تخصصی در حوزه علوم مختلف، فعال سازی انجمن های مختلف علمی- پژوهشی از جمله عوامل موثر در کسب این موفقیت است.

وی ادامه داد: این پژوهش سرا با بهره مندی از فضای مجازی اختصاصی و بسیارمطلوب در شرایط کرونایی نه تنها به دانش آموزان استان بلکه به دانش آموزان سراسر کشورخدمت رسانی کرده است.

قاسمی  یادآورشد: مشارکت و بهره مندی دانش آموزان استان البرز از خدمات و امکانات این پژوهش سرا می تواند نقش موثری در هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت های پژوهشی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت آنان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از خدمات پژوهش سراهای دانش آموزی استان استفاده می کنند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …